Annons:
Etikettövrigt
Läst 2685 ggr
ebengtssson
2011-05-14 20:31

Bra ledarskapsövningar

Har ni några bra ledarskapsövningar? Filmer,böcker texter?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Annons:
Klasselover
2011-05-14 22:56
#1

Gå in på naturalhorsemanship iFokus och läs om seven games :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

EwaAngantyr
2011-05-15 18:00
#2

Parelli har många dvd.er att lära från.  Leta på blocket eller tradera så kanman köpa begagnat = billigare.

[Emma-Rhino]
2011-05-15 18:25
#3

Börja från grunden, det gjorde jag.

Du leder hästen som ska gå bakom dig, på lite avstånd som känns bra då du måste få ha ditt space.

När du stannar ska hästen stanna, när du backar ska hästen backa, när du svänger ska hästen svänga osv.

Om du vill så använd ett extra grimskaft eller en flughuva som du kan använda om hästen struntar i att du vill att den ska stanna eller helt enkelt skiter i dig.

Sen flytta på tryck osv.

Var beredd på att en tjurig häst kan dra sig! så håll i =)

Denna video är bra =) Han använder ett längre rep som han vevar med, detta har jag en flughuva till…

ebengtssson
2011-05-17 08:59
#4

#3 det gör jag redan. det med backa, gå framåt o.s.v. Gör det när jag skrittar av efter ett ridpass fast jag låter hästen gå lös (om jag märker att det funder och att den lyssnar på mig så klart annar håller jag i tyglarna) Vilket funderar utmärkt :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Upp till toppen
Annons: