Annons:
Etikettövrigt
Läst 3595 ggr
ew
7/22/06, 4:32 PM

Lunda

Är det nån här som har köpt sin häst eller vet nån som köpt häst från Lunda, en hästhandlare i Alfta? Jobbade lite där ett tag, skulle vara kul å vet hur det är me hästarna nu osv.

Annons:
SarahPeace
7/22/06, 5:40 PM
#1

Hej,  jag vet en häst handlare i alfta !! men han heter Putte och hans son heter Ulf , Putte dog för ett tag sen, så nu har ulf" tagit över" ,.. , vi köpte Skrållan av han !, dom har lite british spotted pony, dom tar hem hästar ifrån danmark ibland,både stora hästar o små, känner du till han ?

ew
7/22/06, 6:49 PM
#2

Ja de stämmer, de är Lunda de! Gården heter de. När köpte du skrållan?

SarahPeace
7/22/06, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jaha : )  vi hämtade henne i februari , men vi hadde redan "paxat " henne innan hon hade föds ;D , då kanske du har sätt skrållan dårå ? hennes pappa rolf känner du till va ? , har han fått nåra british spotted föl i sommar då ? mamma o jag kanske skulle ringa till han o fråga det, för vi tänkte isåfall komma o titta på fölet/fölen om han har fått nått, o så ville han veta hur det var med skrållan :D , , Putte/ulf , kallade skrållan för Blyerts innan vi döpte om henne till skrållan :D , ha du msn ?  

här är ett kort på skrållans pappa Rolf

SarahPeace
7/22/06, 7:07 PM
#4

isåfall du ha msn, så adda mig Sara_shettis@hotmail.com

ew
7/22/06, 7:20 PM
#5

Jo Rolf känner ja till!  Då har ja nog sett skrållan när hon var jätte liten bäbis å skutta runt i hagenGlad 

Vet faktiskt inte hur de är me föl i sommar.

SarahPeace
7/22/06, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Okej ! , Ja han hade ju bara skrållan som föl föra sommaren så ; D, Hon va så söt så ! hon var ju typ "blyerts grå" när hon var som lite, nu har hon fått en massa vita strån i pälsen :D , o en står vit tus man lite gömmt i manen ; ) se bilden, fast nu är den lite störe, o svansen växer till oxå mkt vita strån :D:D ,

Annons:
SarahPeace
7/22/06, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.. skrållan o min andra häst molly ! !  , (du kan ju se alla bilderna på min sida här på ridsport ^^,)  Om du nu kommer in där, har hört att de var nått problem me min sidaFundersam

SarahPeace
7/22/06, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

O skrållan är verkligen underbar , hon har väl ärft det av hennes pappa o mamma ;D , dom är ju verkligen mysiga, mamma .. !  Vet du vem Polly va då ? ; D hon va skit söt tycker ja, men lite andurlunda utseende, skulle vilja ta hem henne o rykta o fixa mannen o så :D ; Dhhih .. synd att hon vart så illa behandlat en gång när han hyrde ut henne :(

ew
7/23/06, 9:19 PM
#9

Jaså, hyrde han ut henne? vart då?

SarahPeace
7/23/06, 9:30 PM
#10

han sa att han hade hyrt ut henne (till vem o så kom ja inte ihåg), sen skulle han väl åka o kolla hur polly hade det, då sa dom att pollly stog nånstans i en box. dom hade ej bryt sig om polly för hon var så liten (!), hon hade tydligen stått i en box o inte fått gått ut och tydligen ingen mat heller, ! fy vad hemsk ! , så han tog genast hem henne . ..  (hur länge sen detta hände vet jag inte)

ew
7/25/06, 2:17 AM
#11

okej..mm de va hemskt. men dom e lr var iaf inte så bra på å sköta om hästarna själv..på vintrarna stog dom inne dygnena runt, om dom inte blev ridna. Å många av dom stog i spiltor me knappt nåt spån alls. Dom som stog i box fick inte mockat varje dag, så när dom mockade va de skit i hela boxarna. Jag å en kompis gjorde ren hästbussen en gång, då va de lager av skit i den å stank som ***….Du kanske förstår varför ja slutade vara där.. Har mycke mycke mer hemskt å berätta om dom å…tyvärr..

SarahPeace
7/25/06, 10:19 AM
#12

JA , Vi var där två gången när vi dom stog inne, fy fasen vad hemsk, Jag vilje gå in till pollys spilta o hälsa på heenne, men det gick inte ! , det så jäkla mkt skit o pink o så , (skulle ha haft gummistövlar då) , ,… gissa vilken ångest man fick varje gång man åkte hem, vi hade faktiskt köpt polly om hon inte var så dyr ;) (vi hade ju nyss kostat på att byggt stall o köpa mark o så) , så då hade vi just inte råd, , om jag skulle typ vunnit pengar nu lr nått så om jag liskåm hade råd själv, så skulle jag ringa till han: P , men gud gick dom inne HELA VINTERNA???Snacka om djurplågeri!!!! vi kom alltid där sennare på kvällen så vi tänkte inte på att dom  var innehela dagen !! , Men nu har han väl plockat bort hagen o så va? (där typ han bor, fast stallet på andra sidan vägen typ ) , sen har han den dära gården som vi var i vintarast o hämtade skrållan (dom gångern vi var o hälsade på när dom gick där på vintern så var dom ute, men dom kanske var ute dygnet runt där istället..) , när vi var där så var det bara dom dära brittsh spotted ponnyerna o två stycken hästar ifrån stockholm som han haden nys hämtat, o nån häst (nordsvensk lr nå) som stog i en hage, o sen en massa kort :S ,  Men det var väl inte hans då det var ju en annan som bodde på gården:P , …Men var inte han anmäld flera gånger ? (vad jag har hört)

Kratern
7/25/06, 10:20 AM
#13

#11 Jodå, det finns mycket dokumenterat om "ett visst stall" hos djurskyddet också. Hoppas det bara är en tidsfråga innan dom får sluta med sin verksamhet. Observera att jag inte nämnt något namn.

Annons:
ew
7/28/06, 12:23 PM
#14

Jo tjejerna som jobbar( jobbade) där tog ut nåra hästar i hagarna ibland, å du kan ju tänka dej hur ivriga å pigg dom va då..Åsså blev ju dom flesta ridna. Men de va ju inte heller varje dag precis.. De e ju nerlagt nu, hagarna e borta å stallet används till nåt annat. men ja har hört att uffe fortfarande säljer lite hästar…

louiseeeeeh
7/2/14, 7:41 PM
#15

gammal tråd, men testar endå! vi hade en arab/vbl korsning (flugskimmel) som putte körde till den nya ägaren kring 2003 ner till skåne elr ngt där det va tänkt att påbörja westernutbildning. tyvärr är det justnu de enda jag vet, skulle väldigt gärna hitta honom så hoppas ngn annan vet mer!:)

Upp till toppen
Annons: