Annons:
Etikettövrigt
Läst 5400 ggr
Mande
2007-03-23 20:56

Akka ridcenter

Är det nån som vet nåt om det? Funderar på att gå deras hästskötarutbildning..

Annons:
Mande
2007-03-23 22:52
#1

Ingen som vet nåt?

MiaMaria
2007-03-23 23:36
#2

Oj, vad utbildningar du ska gå =)

Mande
2007-03-25 22:15
#3

Nej, jag ska inte gå ALLA utbildningar jag undrar om. Jag vill gå nån av dem, därför jag undrar om nnå vet nåt. T.ex. om det är en bra skola mm. :)

Flashline
2015-05-20 12:05
#4

Hej…

Akta er för Lena Nattodag och Akka Ridcenter. Det är en bluffverksamhet där man lurar hästskötare på löner och hästskötarelever på kursavgiften.

Lena Nattodag har inga tillstånd från exempelvis Skolverket och Arbetsfömedlingen att använda deras namn. Svenska ridsportförbundet vill heller inte ha med verksamheten att göra. Och det vill heller inte Ridskolornas Riksorganisation. Arbetsmiljöverket har aldrig gjort någon tillsyn på verksamheten och den är heller inte godkänd som "elevboende".

Även djurhållningen kan man diskutera. I höstas låg en häst död på gårdsplanen i fem veckor utan att myndigheterna gjorde något. Ridskoleelever och föräldrar gick förbi hästen på väg in till ridhuset men reagerade inte särsklit då det här verkar vara normalt på "Akka Ridcenter".

Den som skulle besöka Akka Ridcenter skulle nog upptäcka att ett skitigare och sämre underhållet "ridcenter" finns inte. Att Lena Nattodag får ha djur är otroligt. Kolla med länstyrelsen och se hr mycket anmärkningar hon har fått genom åren. Kontrollera hur många hästskötare hon har anställda och räkna sedan hästarna. Ni kommer att upptäcka att något är fel på den här verksamheten… 

Att hon får ha licens för att träna galopphästar är ofattbart…

Upp till toppen
Annons: