Annons:
Etikettövrigt
Läst 5655 ggr
Peppe
8/24/07, 11:35 PM

Fodervärdskontrakt

Vad bör det stå i ett fodervärdskontrakt? Vem betalar vad vid eventuella skador/sjukdomar? försäkring? osv. jag har noll koll så skriv allt ni vet. bör det göras en veterinärbesiktning?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
jn84
8/25/07, 2:47 AM
#1

Jag tror man bestämmer själv vem som ska stå för vad, bara det är tydligt bestämt innan. Nån här hade ett kontrakt utlagt. Kan ha varit lisette, men jag kan minnas fel…

Peppe
8/25/07, 12:15 PM
#2

jag vill veta hur andra har gjort. det är inte vanligt alls med foderhäst i våra trakter så jag har ingen att fråga

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Loa-bg
8/25/07, 12:32 PM
#3

Fråga Lisette.

fridak
8/25/07, 1:06 PM
#4

kontraktet jag har köpte ägaren från vanlig ridsportsbutik, där kryssar man i vad som ingår. om ngt skulle hända med pålle så betalar jag de första 1,500-2,500 och ägaren tar resterande procent(rörlig förs.) ägaren betalar försäkringen, den enda kostnaden för henne. tror mångaägare gör så för att se till att hästen verkligen är försäkrad. finns ju lite skräckhistorier där fodervärdarna sagt upp försäkringen och hästen skadar sig oförsäkrad och fodervärdarna vill inte betala för vården…

jn84
8/25/07, 1:08 PM
#5

Jag tror också att ägaren brukar betala för försäkringen. Men de är ju valfritt.

Jag har inget kontrakt på Dandelion, tyvärr. Men hittills har det varit så att jag står för allt förutom försäkringen. När han blev sjuk förra året så stod ägaren för alla kostnader kring det.

[Jennniie]
8/25/07, 4:20 PM
#6

Det finns färdinga exempel att skicka efter oxå. Fast vet inte vart det var, minns inte. Men det har jag haft på mina 2 foderhästar. Man kan ändra lite hur man vill i det ..

Annons:
lisette
8/26/07, 5:20 AM
#7

här är mitt, tycker det fyller upp allt väldigt bra faktiskt.

lisette
8/26/07, 5:20 AM
#8

här är mitt, tycker det fyller upp allt väldigt bra faktiskt.

Peppe
8/26/07, 5:11 PM
#9

tack!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Upp till toppen
Annons: