Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 33746 ggr
vilde
2008-06-15 01:26

Efterlysning

Jag söker efter min förra häst May Blast. Varmblods sto född 98.

Sålde henne till Madeleine Palmqvist(quality horse,skåne) i våras och har inte hört ett ljud av henne, då jag fortfarande står som ägare och inte får tag på henne, undrar jag om någon har en aning eller vet minsta lilla om henne, skriv gärna.

Annons:
jn84
2008-06-15 03:21
#1

Hur kan du ha sålt hästen och ändå stå som ägare? =/

Thorsson
2008-06-15 03:22
#2

undrar samma som #1.

wewwa
2008-06-15 03:50
#3

Även jag undrar samma som ovanstående.

Linaah
2008-06-15 12:37
#4

Konstigt… :/

vilde
2008-06-15 13:25
#5

hade inga papper om ägarbyte när hon hämta hästen, dom skulle skickas, men nu e människan som bortblåst!?

lisette
2008-06-15 15:04
#6

#1 det är väl inget konstigt? så är det många som gör.

Annons:
jn84
2008-06-16 01:02
#7

#6 Jag undrar bara varför… jag menar, om jag vore köpare och betalade för en häst så skulle jag vilja ha papper på att den var min?

Ledin
2008-06-16 01:15
#8

jag har samma prolem här, jag sålde mitt vbl-sto men skrev ägarbyte dom skulle skicka in skiten å det har dom itne gjort så nu har jag letat som en tok efter vad dom hade för add, hitta dom förra veckan. (vi flytta där med försvann alla papper tog fel låda till soptippen) så nu har jag iaf beställt nya papper för att skicka. Jag är inte alls glad åt detta kan jag säga jag tycker det e viktigt att sköta ägarbyten o det e ju så lätt med.

jn84
2008-06-16 01:17
#9

Men jag förstår verkligen inte. Varför vill de nya ägarna inte få papprena inskickade? Finns det någon fördel med att någon annan står som ägare?

gejsa
2008-06-16 01:28
#10

#9# Det jag hört ang varmblod är att ägarebytespapper gör dom sällan när det gäller billiga varmblod. Men jag kommer inte ihåg varför.

Vart tog fotona på betessläppet vägen jn84? Jag vill ju se!!!

[Teddy]
2008-06-16 01:41
#11

Har man inga papper som säljare så kan man ju dra en vals för kommande spekulanter och dra ifrån några år på ålder osv, och hästen går inte spåra bakåt till fd ägare.

JoJos
2008-06-16 02:13
#12

tyvärr händer det mer än offta just kring varmblod attt dom inte blir över reggade om dom säljs eller ges bort tyvärr…

En kompis till mig lämmnade ut sitt varmblod på foder för 8 år sen o i dec förra året kom det ett papper att hästen var överreggad på en annan person. hästen blev alltså stulen när den igentligen slulle ut på foder.. säger som de ovan hur kan man ens villja köpa en häst om man inte får papper på den på?

Ledin
2008-06-16 11:39
#13

vad jag tycker e mycket svagt är ju att ägarbytet inte kostar något. Men att ha den som reggad i stc kostar väll några hundra per år allså inga miljoner där ser jag hela felet nån som är lat å inte orkar skriva över hästen. Det ska tydlgen vara lag över att rätta ägaren står på hästen nu med, äntligen. Sen kan det vara kul o kuna söka efter en häst man ägt så lätt som det är å se vart den har hamnat. Jag skulle aldrig ta en utan pass å sen har den en frysmärkning där med kan man leta reda på härstamning ägare osv. Det går lixom inte "fiffla" så mycket, om den nu är frysmärkt. Lika så ska ju alla hästar ha ett pass där med ser man att allt stämer nån som vill blåsa på så lite pengar som det rör sig om för just en vbl måste vara mycket osmart. Ett bra kontrakt som skrivs har man inte mycket andvändinig för om personen i frågan inte finns jag tycker att letar man efter någon så ska man kontakta polisen ta med sig sina papper från stc uppger att det är en lag att rätta ägaren står på hästen dom kanske kan snoka rätt på personen? Jag önskar iaf dig lycka till är svårt som tusan.

Annons:
vilde
2008-06-16 16:23
#14

Jag har nu fått nr till tjejen som köpte Maya, genom en del sökningar på internet och genom folk som känner henne, problemet e nu att hon inte svarar, Man blir lätt orolig vad hon gort med henne.=( Hon fick passet med när hon hämta henne, papper skulle skickas då hon bor i skåne o jag i sthlm, e det inte så lätt att bara åka o se till att hon skriver dom heller. Frysmärkt e hon oxå, reggad i stc, så kostar ca 500 för ägarbytet, tror de va nåt sånt jag fick bet när jag köpte henne o gorde ägarbytet, men tycker inte det är några pengar när det gäller en häst, har man häst ska man vel ha ekonomi oxå!?

Eftersom hon fick henne så billigt oxå,(gick ej igenom vet.besiktningen) så e det lite oroligt. Men man får hoppas på det bästa. Tack.

vilde
2008-06-16 16:31
#15

500 kr skulle de va:p

lisette
2008-06-16 18:05
#16

#14 det är bara att försöka ringa vidare. skicka ett brev till henne annars?

vilde
2008-06-16 21:40
#17

hon har nu stängt av mob el nåt, pipper bara konstigt när jag ringer, börjar nu undra om hon gjort nåt med henne el nåt, kan inte förstå varför man inte vill ha papperna på hästen!!

MalinSandman
2008-07-03 10:31
#18

Madelene palmqvist ( quaity horse ) har lagt ner sin verksamhet och sålt dom flesta hästarna , Gå in på hennes hemsida, www.qualityhorse.se och ring något av nummren som står där ! , annars kan du höra av dig till Jenny k ,
www.jennyk,se hon har tagit över vissa av maddes hästar.
själv har vi på ridskolan köpt några hästar från madde :)

lycka till!!

L1ll4n
2008-07-03 10:51
#19

#0 - jag har lyckats leta upp hennes mejl, men du kanske redan har den?

Mari
2008-07-30 19:05
#20

Nyfiken, hur har det gått?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
vilde
2008-08-08 23:36
#21

skickade ett brev till henne, och fick svar att hon var på semester, hon skulle skicka nr till dom som köpte Maya av henne, men inte fått det än:( Då jag råkade bada med min mob så har jag inte hennes nya nr kvar heller, klantigt… Fast o andra sidan harhon mitt nr:( Men får vel skicka ett nytt brev. Enligt henne ska Maya iaf gå som sällskaps häst hoss en bekant hoss henne o ha det bra. Får bara hoppas att det är så oxå.

Elma_vip
2008-08-12 19:29
#22

#13 det kostar 500kr för ett ägarbyte, det kostar inget att ha dom reggade i STC, har ägt mitt travsto i 4 år snart och har inte betalat on något så.

kamjo
2008-08-12 20:06
#23

#11 Varmblod är ju oftast frysmärkta… och det bör ju denna vara eftersom den är reggad i stc… då går det mig veterligen inte att fiffla med ålder på hästen… bara att kolla upp regnumret hos stc… Flört

[Teddy]
2008-08-12 20:38
#24

När jag skrev inlägget visste jag inte att den var frysmärkt, men det kanske underlättar, om nu papperen är inlämnade, vilket de inte verkar vasra.

Denna kommentar har tagits bort.
RubHel
2009-04-04 02:53
#26

Hittade den här tråden när jag letade lite info på Google. Vet att den är gammal men tänkte bara säga att ni ska se upp för M.P. Känner själv en som har blivit totalt grundlurad av henne.

piratee
2009-05-16 16:42
#27

vad betyder de om man har ett klistermärke i sin hästs pass där de står madelene palmkvist?

Annons:
Mari
2009-05-16 16:44
#28

#27 Låter som att hästen kommer därifrån?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jackiejohn
2009-05-16 19:33
#29

ägarbyte kostar visst :O hade samma problem när ja köpte min häst fast säljaren "glömde" fixa papperen så vi ringde nog en 10ggr innan de hände nåt gick på lite över 500:- men nu står ja iaf som ägare.

Har du inte namn och telefon nummer tillköparen då?

iita
2009-05-16 20:22
#30

#29 Hade jag haft det hade jag inte sökt runt så här, eftersom Madde bara placera om Maya så har hon inte henne längre, och vet bara att nya ägaren heter Camilla Nilsson, så nej.

jackiejohn
2009-05-16 20:27
#31

30# aj du..ja då kan du ju inte göra mycket annat än å leta vidare.

Denna kommentar har tagits bort.
Birke
2009-06-26 14:31
#33

Shit!! Hemska människa! Hon måste defenetivt stoppas!

mellen
2009-06-27 19:04
#34

jag hade skrivit ett LÅNGT inlägg om madeleine palmkvist.

detta godtogs nog inte pga fel valda ord, men om man säger så så lär ni aldrig få tillbaks pengar eller hästar av henne, hon är efterlyst av polisen o åker in så fort man hittar henne i sverige

Annons:
mellen
2009-06-27 19:07
#35

vi måste hjälpas åt att stoppa henne och människorna runt henne, våra hästar har rätt till ett värdigt liv, både hemma hos oss eller om vi skulle sälja dom.

MangoMelon
2009-06-28 02:01
#36

#34 menar du allvar eller? :o

Shit..

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
lisette
2009-06-28 21:39
#38

#34 det var jag som tog bort ditt förra inlägg och jag har även tagit bort #37. det du skriver är rent förtal och så länge du inte har bevis för det du skriver så kommer sådana inlägg att tas bort.

MangoMelon
2009-06-28 22:24
#39

#38 jag ber om ursäkt för att jag frågade öppet, tänkte inte efter innan! :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

mellen
2009-06-30 23:48
#40

förlåt, antar att ilskan gör att man skriver mer än man får…

kärleken till hästarna gör mej så arg när man träffar på människor som behandlar dom så illa , trots att det handlar om 3-4-5 00 kg muskler är de väldigt utsatta och försvarslösa i våra händer. Jag har egen erfarenhet av att ha blivit lurad och vill väl varna alla andra så inte fler hästar ska behöva behandlas så här, ett "friskt"veterinärintyg där veterinären som skrivit på är 80 år säger väl allt! Bevis finns, jag är ett levande sånt o polisen i skåne kan nog bistå med ett o annat bevis…

Lycka till alla ni som kämpar mot djurplågare av värsta sort!

MalinSandman
2009-07-18 05:04
#41

#23, jag måste bara säga till lägga en sak,. Frysmärkningar kan ändras, hästen kan få Kryss i passet då man inte ser vad de e för siffra på halsen,
Detta kan också göra att man tar fel på häst osv..´OM den nu inte är chippad..
Vissa travhästar är inte heller frysmärkta.. Vissa, ( tex finska hästar ) inom travsporten frysmärks inte, utan chippas endast =)

Annons:
mellen
2009-07-22 22:39
#42

VARNING !  nu ligger det ute nya hästar till salu från madeleine

på hästnet, under till salu södra sverige , namnet madelen i bjuv, 5 annonser utlagda förra veckan

Cilla89a
2009-07-22 23:21
#43

#40 haha, var har du hört att vetten skulle vara 80 år? ;) jag har själv varit med och besiktigat hästar och vetten var garanterat inte 80 år ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Elshira
2009-07-22 23:28
#44

Jag har mitt ena Welsh Mountain sto utlånat hos våran lokala veterinär. Där finns även ett jätte fint halvblod med riktigt fin stamm (kommer dock inte ihåg exakt då jag inte är någon hlvb. människa men hon sa meriterna på föräldrarna och de var inte dåliga) bara det att hon inte hr några papper.

Det hela började med att fd ägaren hade sitt sto med föl där och när fölet vara bara 6 månader gammalt dog mamman och kvar blev fölet. Sedan efter ett tag slutate ägaren betala för unghästen men hon hade henne kvar i.af men sedan ville hon inte ha mer stallhyra obetald och hon frsökte få tag på hästägaren i början kom hon fram men hon kunde inte betala pga det ena och det andra. Efter en tid fick hon helt enkelt inte tag på henne och hästen är nu 6 år. Hon funderade på att försöka få tag på papper på hästen i.af så hon kunde regga henne och sälja henne sedan~ men varken stoavgift var betald och inte heller dna på modern fanns och man kunde inte spåra modern på ordentligt vis även om hon visste hennes härstamming. Så idag står fortfarande en 6-årig knapt hanterad (mer än in /ut, täcken osv) häst som hon inte kan sälja grönt och inte kan få tag på ägaren. Det är synd att det enda sättet för henna skulel vara tt sälja den hästen med blanka papper =/

Hakuna matata!

Kilin
2009-10-16 01:18
#45

#34: Jag har också blivit blåst. Grundligt. Hur vet du att hon är efterlyst av polisen? Gäller det också hästaffärer, eller helt andra saker?

Linnea
2009-10-16 09:43
#46

#41 Min travare är från Finland och han är som du säger endast chippad, ej frysmärkt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Lorita
2009-10-16 10:32
#47

det finns travare som tatueras i läppen också, man bör titta efter när man köper häst

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Riqueza
2009-10-26 00:13
#48

En fråga bara:

Var det Madeleine Palmqvist som var med i programmet uppdrag granskning? Eller är jag helt ute och cyklar?

Annons:
Cilla89a
2009-10-26 00:47
#49

#48 haha, näe, madde har inte varit med på nått sånt :P det var väl nån Linda Larsell, om jag inte minns fel.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Riqueza
2009-10-26 00:50
#50

#49 okej, då var jag ute och cyklade :P kom på att hon kanske hette veronika? ja jag vet inte :p spelar ju ingen roll egentligen :P

Cilla89a
2009-10-26 00:55
#51

#50 jaha, jaaa, det har varit en Veronika med, som låtsades att låna hästar som sen gick till slakt.. lina larsell var nog med på insiders tror jag..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Riqueza
2009-10-26 01:02
#52

#51 Ja precis! Hemskt!

mellen
2009-10-31 11:40
#53

#45#

personlig erfarenhet från polisen då jag sökt efter henne efter att blivit blåst i en affär,

#48#50#52#

madeleine palmkvist har varit med o försvarat sig i tv ang. sina hästaffärer, men kommer ej ihåg vilket program det var…

jag har slutat att vara på ifocus, läsa o lägga kommentarer pga att jag blivit hotad i samband med ovanstående affär …

Stå på ER !!!

Cilla89a
2009-10-31 19:21
#54

#53 madde har INTE varit med på tv ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Elshira
2009-11-17 16:51
#55

Jag vet inte om det var denna kvinna i fråga, men för ganska precis 2 år sedan var det en mellan stor nyhet där någon gjorde hästaffärer och sålde hästar som getts smärtstillande vid besiktning för över 200 000 kr mm. Någon som vet vem det handlade om?

Hakuna matata!

Annons:
lisette
2009-11-17 17:05
#56

#55 linda larsell var det väl?

[LoveNasse]
2009-11-17 18:39
#57

Nej men usch vad hemskt :(

WalkinthePark
2009-11-23 15:50
#58

Någon som har uppdateringar när det gäller Våran Madelene?

Köpte häst av henne för tre år sedan och jag har haft en riktigt jävla tur med denna häst. Har kommit på nu i efterhand var han, med väldigt stor sannorlighet, pleggad när jag provred honom och enl vetbesiktningen så va han helt frisk vilket inte stämde.

Någon som vet vad hon har för sig nu förtiden?

Cilla89a
2009-11-23 16:04
#59

#58 jag känner madelene och har tidigare praktiserat hos henne, detta var väl typ 2-3 årsedan och sedan dess håller vi kontakten.
jag kan säga att hon har ALDRIG pleggat en häst innan provridning och ALDRIG fifflat med några besiktningar. jag var själv med vid ett 30 tal visningar, besiktningar och allt gick korrekt till!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

WalkinthePark
2009-11-23 16:31
#60

Har extremt svårt att tro att hon inte skulle ha pleggat honom. Hon kanske inte går runt och säger det till sina praktikanter?

Det är ju konstigt att hans tre inkar eller strup pipning inte dök upp på vetbesiktningen då..

Gronstedt
2009-11-23 16:33
#61

Vad menas med "plegga"?

WalkinthePark
2009-11-23 16:34
#62

Man ger hästen lugnande

Annons:
Gronstedt
2009-11-23 16:37
#63

#62: Men det borde väl inte påverka varken struppipning eller inkar?

WalkinthePark
2009-11-23 16:39
#64

Nej inte så jag menar. Hästen fick lugnande när jag provred honom för det visade sig att han var en "problem häst"

och på vetbesiktningen skrevs det inget om att hästen har inkar eller att han har struppipning.

Gronstedt
2009-11-23 16:43
#65

#64: Då förstår jag hur du menar Glad. Men veterinären kan inte ha varit speciellt duktig - eller menar du att h*n var aktivt oärlig?

WalkinthePark
2009-11-23 16:47
#66

Jag har ingen aning faktiskt. Såg härom dagen att besiktningen gjordes samma dag som vi hämtade honom. och jag förstår inte varför vi inte var med. Fick nog inte reda på när och var det gjordes.

Tror nästan inte ens hon hade en vet där.. man vet ju aldrig

Men hästen är mer än vad jag väntade mig. så jag har haft en jäkla tur

Cilla89a
2009-11-23 17:27
#67

#66 fast struppipning är inget som behöver märkas vid besiktning, utan det märks när hästen blir anfådd, dessutom brukar det komma smygandes, så det kan ju vara så att hästen inte hade någon märkbar symtom på struppipning för 3 år sedan?
sen angående inkarna så förstår jag inte att det har blivit ett problem efter 3 år, var du inte observant när du var och kollade på hästen alt. när du fick hem honom?
sen att han skulle vara en "problem" häst kan jag inte se?  "hästen var mer än jag förväntade mig"? det låter ju inte annat än att du är nöjd med din häst?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

WalkinthePark
2009-11-23 18:13
#68

Trodde man kollade hästen ordentligen när man vetbesktigade den. De besiktigarna jag har varit med om så longerar man hästen osv. Gör man det med min så märker man av strup pipningen. Och den märkte jag av ganska så snart efter köpet.

När jag kom och skulle provrida honom så var han redan sadlad och klar båda ggr och de tog hand om honom efter ridningen. (den ena inken sitter under sadelgjorden). Jag erkänner att jag inte kollade genom honom så noga så jag har mig själv och skylla. men tycker ändå att detta borde kommit upp på vets anmärkningar.

Ja nu efter tre år är jag nöjd med honom. När jag fick honom gick det knappt att sitta kvar på hästen. Tog lite mer än ett år att lyckas komma genom ett ridpass utan att han försökte få av en. Så lite av en porblem häst var han nog. Och det är inte för fem öre samma häst som jag provred hos Madelene.

Cilla89a
2009-11-23 18:30
#69

#65 men varför dra upp detta nu efter 3 år? madde har en månads bytesrätt på hästen, och varför inte byta häst om du märkte både struppipning, inken och dessutom att det knappt gick att sitta kvar på honom?
det känns mest som du vill tjivas och lägga skulden på Madde nu för du kanske har svårt att sälja hästen? jag vet nämligen vem "Walle" är och har sett att du har honom till sau.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
WalkinthePark
2009-11-23 18:37
#70

För att jag inte ville lämna tillbaka honom kanske? Saken är den att jag har hört mer dåliga saker om Madelene än vad jag har hört bra saker. tror du är den enda som sagt ngt positivt om henne faktiskt. Men du får tro vad du vill. Ville bara veta om det var någon som varit med om samma sak.

Jag lägger inte skulden på någon. Han är till salu nu för jag har tappat häst intresset. Jag är glad att jag köpte honom för jag har fått se hans riktiga sida. Han är så otroligt underbar och härlig. Men det var han inte när jag köpte honom och inte innan det heller. 

Att Madelene inte ens kunde säga sanningen om varför han var till salu höjer bara mina misstankar om henne.

Lorita
2009-11-23 19:15
#71

Ser man inte efter på en häst så mycket så att man upptäcker en ink, då har man inte lagt mycket tid på att titta på hästen och göra sin undersöknings plikt.

Nu lägger jag mig inte i plegg eller inte men det borde märkas om hästen är drogad och att hästar kan byta temperament när man byter stall/miljö/ägare/riding är ju också vanligt.

Som köpare så har man faktiskt underökningsplikt, jag hade ju aldrig köpt en häst som jag inte sadlat och tramsat själv. Du menar att du inte ens såg efter om hästen hade vita märken under sadeln, eller vilket sadelläge hästen hade?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Cilla89a
2009-11-23 19:21
#72

#70 Hört? ;) Det går så mycket rykten, och jag kan garantera att det bara är rykten ;) Inget av det som går i ryktesväg är sant! Hon säljer så otroligt mycket hästar, och visst finns det endel som är missnöjda, men det är bara en bråkdel om man jämför med hur många hästar hon faktiskt säljer.
Av alla hästar jag var med och visade, besiktigade o.s.v. var det INGET fuffens överhuvdtaget!
Dessutom var hon väldigt tillmötesgående med sådana som inte var nöjda med sina hästar, även efter den byterättsmånaden, men visst sen fanns det undantag där kunderna inte var kloka någonstans, som skulle ha ersättningar o.s.v. trotts att Madde erbjöd sig att köpa tillbaka hästen.
Som gräddet på moset är det överlag billiga hästar hon säljer och kunderna var där efter, jag blev många gånger chockad över hur okunniga hästköpare det fanns.
Kan säga att hon idag har så gott som slutat med försäljningstall p.g.a okunnigheten och gnället bland kunderna, alltför många tror sig få en stjärnhäst för 30.000 kr och ska sen häva köpet för hästen inte lever upp till förväntningarna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Gronstedt
2009-11-23 19:22
#73

Om en häst fått lugnande borde ju märkas, jag har ridit hästar med lugnande medel i kroppen och de är seeega. Smärtlindrande medel är en annan sak.

Jag håller annars med #71 - jag hade krävt att få sadla på och av, visitera, gosa, leda … hur ska man annars ha någon chans att veta något om hästen?

LinneaG
2009-11-24 12:56
#74

Har inte läst igenom allt som står ovan.

Men ang. ägarbyte hos varmblod, iaf de som är reggade i stc så kan man ansöka om ägarbyte fast att den gamla ägaren inte skriver på något. Det hade jag inga problem med alls. Gjorde iofs detta samtidigt som jag ordnade pass till henne.

Även till svha behöver man endast kopia av passet och kopia av köpavtalet att skicka in så kan man byta ägare.

imsuchadiva
2009-11-24 15:51
#75

Får man verkligen skriva ut för och efternamn och skriva saker om personer som ni gjort i detta inlägg?

madelene76
2011-03-05 23:37
#76

Hittade den här gamla tråden och även jag vill varna folk för denna människa.

Jag köpte nyss ett sto utav Madelene som numer heter El Hanafi i efternamn. Hennes företag heter Hanafis sporthorses.

Eftersom hästen bodde ända nere i Skåne så valde jag att köpa henne utan att titta på henne innan. När hästen kom upp till mig så var det en hemsk syn som mötte mig. Hon var otroligt mager och blicken var nästan död. Dessutom hade hon så ont i fötterna så hon kunda knappt gå.

Madelen "glömde" skicka med passet med transportören och lovade att posta det till mig istället. Men passet har inte dykt upp. Nu säger hon att det kommit bort med posten. Hon skulle ha skickat det med Rekomenderat brev. Jag tror inte ens hon skickat något pass.

Dessutom har människan en så dålig attityd så man tror inte det är sant.

Hon borde ha djurförbud!!

Annons:
Gronstedt
2011-03-07 10:32
#77

Men hur kan man köpa en häst osedd? Då får man väl nästan ta vad man får … Men passet borde förstås skickas snarast.

komkoma
2011-04-29 10:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

PUTT

Jag köpte en unghäst osedd från Madelene i december 2010.

När vi åkte ner för att hämta honom så möttes jag av en stor unghäst med lite för mycket hull & blank päls. Han såg förjävlig ut på framfötrterna men fin bak, Anledningen till det va väl att jag själv inte kunde röra hans framben på 3 veckor ;)

Vi fick titta runt lite på de andra hästarna i stallet som hade kommit med samma transport bara några minuter innan vi kom (Vi mötte lastbilen på bron så jag är 100% säker)

Det va någon av dem som va både sjukt uppstressad och mager, Men överlag va det välmående hästar.

Köper man som jag en häst utan att ha sett den "live" utan bara på film och checkat stamtavlan så kan man inte ha för höga förväntningar. Man får stålsätta sig imot att det kan vara helt fel. Och man kan inte lägga skulden på säljaren då h*n inte heller har sett hästen.

Och att de är magra? De går ju på lösdrift på det stuteriet där de kommer ifrån och är de låga i rang så får de inte äta lika mycket som de andra.

Jag fick med mig alla papper, rätt häst och jag är mer än nöjd idag.

Bilden är från dagen efter att han kom till mig.

sofielundinn
2013-05-07 23:50
#79

Hästen är antagligen slaktad. Tjejen smugglar in hundar från andra länder, de hundarna har mask i lungorna och matas med flaska och har ej föräldrar
http://www.ryttarfiket.se/viewtopic.php?f=3&t=3674

Hon tar även in import hästar och gör fake pass och skriver fake avtal och gör egna fake besiktnings papper! Kvinan är helt sjuk i huvudet. I deras stall ger dom hästarna lugnande mm. Hon är anmäld 1000ggr och byter namn för varje gång. hålll utkik och var FÖRSIKTIG

Spiritinthesky
2013-05-09 20:44
#80

Finns hennes stall och verksamhet kvar idag? skicka länk till hemsidan i så fall

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Wilma03
2013-05-10 08:00
#81

Jag har läst något om denna människan tidigare så verkar som att det finns många som blivit lurade av henne..

_skinnylove
2013-09-13 21:03
#82

Om själva stallet eller verksamheten finns kvar vet jag inte, men jag vet att hon idag går under namn Madelen El-Hanafi nu

Spiritinthesky
2013-09-13 22:29
#83

Hittade henne på Facebook och har hört många tråkiga historier :(

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Annons:
exitingsvillemo
2017-11-25 18:31
#84

puttar en mycket gammal tråd.
Någon som har fakta om denna tjej?
Hon har ju suttit i fängelse ett tag och fått näringsförbud, men nu säljs det hästar igen tydligen.
Hon har en youtube-sida man kan följa…

komkoma
2018-01-21 10:39
#85

#84 Om du söker på hennes namn kommer ju nästan allt upp. Annars fråga i Hästforum Ocensurerat på fb så får du nog en del rövarhistorier ;)

Upp till toppen
Annons: