Annons:
Etikettövrigt
Läst 3355 ggr
micheles
6/11/08, 11:08 PM

När ska vinterpälsen släppa?=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lillkille har hur mkt som helst kvar.

Han är ingen vacker syn i pälsen. Är det för att han är ung? nån mer liten som har barret kvar?

Bild från idag. Han ser ut som en skabbräv ungefär…

Annons:
nannan
6/11/08, 11:11 PM
#1

B-Vitamin och avmaskning! :) Och borsta, givetvis. Även unghästarna borde fällt av för längesen utan hjälp, så du bör nog ta till kraftigare tag. ;)

AusaBausa
6/12/08, 12:16 AM
#2

mina är med sega på o fälla men ger nu sen en vecka b-vitaminer o ryktar varje dag…

Mixie
6/12/08, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min vad också jätteseg att fälla, men sen började jag ge henne gurkmeja och efter det rasar resterna av! :D

//Mickan

EvelinaO
6/12/08, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt russ är också jätte seg på att fälla vinterpälsen.Han ska vara SVART men han är svart brun. Han är tre år. Borstar varje dag och tar med sån där vatten skrapa med taggar.. Men har fortfarande ganskaaa mkt kvar.!!

Har ingen riktigt bra bild men här ser man lite iallafall :)

pippa__
6/12/08, 12:32 AM
#5

#4 Vad heter sån sele du har där??

EvelinaO
6/12/08, 12:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och så här ska han igentligen se ut .

Annons:
pippa__
6/12/08, 12:33 AM
#7

??

EvelinaO
6/12/08, 12:35 AM
#8

#5 klick sele måste tänka..tror det hette så:D

gejsa
6/12/08, 12:35 AM
#9

Det är väl en travsele

EvelinaO
6/12/08, 12:39 AM
#10

Jo det är en travsele/klicksele :)

lisette
6/12/08, 12:55 AM
#11

quickhitch pippa

wewwa
6/12/08, 1:07 AM
#12

Vår shettis har inte heller släppt allt, bara hälften ungefär. Han är 11 år. Jag borstar honom varje dag oxå, men ger inga tillskott ännu.

#3 Gurkmeja, skulle du (eller någon annan) kunna skriva lite för- och nackdelar med att ge gurkmeja? Hur mkt ska man ge ungefär?

Zahara
6/12/08, 11:16 AM
#13

min gammle har bara fällt fläckvis, tror det är pga attdet är så kallt om nätterna än, annars brukar hon ha fällt allt vid detta laget.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
micheles
6/12/08, 1:43 PM
#14

OKey=) bra då är han inte helt unik iaf…

Ledin
6/12/08, 4:06 PM
#15

unghästar o äldre hästar släpper sent sin vinterpäls. Jag ger därför min b-vitamin o en avmaskning extra eftersom det behövdes (kolla masken test) den visa att det var vissligen på gränsen normal men äh jag maska av. Just Russ o Shettisar upplever jag att dom behåller pälsen extra länge, min val som är sjuk (kvickdrag ska avlivas i höst) han har inte släppt allt medans det gammla stoet släppte sin päls bra. Så detta med fälla päls varierar på ras o ålder på dom med. Min val har bara fjunn kvar vid halva magen o lite under annars har han släppt allt.

Mixie
6/12/08, 9:05 PM
#16

#12 Jag köpte Gurkmeja till min häst vid ett besök hos Sven Lindblom i sala, han tillverkar och säljer massvis av "naturprodukter" för häst! Står inget på hemsidan om varför det är bra för pälsfällning men han sa det och för min häst fungerar det, kolla in länken där finns massa info om hans produkter!
http://www.alyose.se/produktkatalog.pdf

//Mickan

Mixie
6/12/08, 9:06 PM
#17

Till min b-ponny ska jag ge en matsked om dagen, till stor häst kunde man ge två sa han :)

//Mickan

wewwa
6/13/08, 2:59 AM
#18

mixie - Okey, tackar :)

Upp till toppen
Annons: