Annons:
Etikettdistans
Läst 1479 ggr
[MartinaPettersson]
7/29/08, 11:49 PM

DRÄKTIGT STO??

Hej :) Jag har anmält mitt sto till en distansritt, 19 km ca 6 min här ifrån. Hon är dräktig i snart andra månaden så jag är därför rädd att hon ska kasta :/.. Hon är relativt van att åka i transport, dock tycker hon är det är väldigt tråkigt och står och slår efter ett tag. Tycker ni att jag ska avanmäla? Kostar det isf något (sista anm. dag är den 1 Aug)

Annons:
bell
7/30/08, 10:26 AM
#1

Tänk bara på att stoet är som känsligast för reobservation(ursäkta stavning) mellan dygn 30 och 42 då "fostret" Inte sitter fast ännu. Själv är jag så harig så stoet får gå kvar hos hingsten i 50 dygn ;) (men vi har långt till hingsten) Lita på din mage :)

Lycka till

Lindbygarden
7/30/08, 10:39 AM
#2

Säger detsamma som bell, fram till de första 42-45 dygnen är det som känsligast..

Du får följa din magkänsla, du kan ju alltid anpassa ritten därefter samt hon kanske inte behöver stå i transporten lika länge? Var noga med att känna av henne, det är ju också mkt varmt just nu..

Ahnna
7/30/08, 11:48 AM
#3

Om hon ogillar att åka transport och du är rädd att hon ska kasta så har du väl redan svaret? Stanna hemma. Betäcker man sitt sto så innebär det ju att tävlingar och sånt får ligga på is ett tag, man får välja vad man vill prioritera.

Menar inte att låta cynisk, men den krassa sanningen är ju att man inte kan göra både och utan risker för fostret.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lindbygarden
7/30/08, 12:34 PM
#4

#3 det har du så rätt i..

[MartinaPettersson]
7/30/08, 7:20 PM
#5

Ahh, okej. Jag ska avanmäla men jag kommer inte in på ridsportshemsidan ;(

Lindbygarden
7/30/08, 8:12 PM
#6

Det finns alltså de som tävlar sina dräktiga ston.. Det man får se till är från individ till individ.. Hur själva tävlingssituationen påverkar dem.

Sen är det vissa risker såsom smitta etc..

Annons:
Upp till toppen
Annons: