Annons:
Etikettridning
Läst 6846 ggr
Salish
2010-01-30 00:23

Ridskola i Mölndal/Mölnlycke/Härryda?

Hej! Ska börja på ett gymnasium i Härryda utanför Göteborg i höst och då kommer det att ta väldigt lång tid att åka fram och tillbaka från mitt nuvarande stall med längre skoldagar, mer plugg mm. Så är det någon som vet om någon bra ridskola i närheten? Jag har kollat upp Råda Ridklubb, Mölndals Ridklubb och Gunnebo Ryttarsällskap. Gunnebo har jag praoat på och det verkar bra. De andra ridskolorna hittar jag ingen info om olika ridgrupper mm. Någon som vet något om dessa ridskolor eller någon annan i närheten? Är tacksam för svar!

Annons:
Nesslan
2010-01-30 11:45
#1

Hej! Jag bor i Mölnlycke och har ridit på Råda RK. En till ridskola finns det i Mölnlycke och det är Mölnlycke Ryttarsällskap / Annas Ridcenter. Om du googlar så hittar du nog deras hemsida också. Om du undrar nått om Råda så kan du skicka ett PM så ska jag försöka svara så gott jag kan :)

Lorita
2010-01-30 13:39
#2

Mölndals-ridklubb ligger väll inte i Mölndal utan en bra bit söder ut

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




trex
2010-01-30 19:59
#3

Mölndals ridskola ligger i Mölndals kommun, Hällesåker. Sedan finns ju Gunnebo ryttarsällskap.

Lorita
2010-01-30 20:04
#4

#Mölndalskommun jag mitt ute i obygden Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Salish
2010-01-30 20:46
#5

Gunnebo Ryttarsällskap har jag praoat på två gånger och det verkar bra! Men det som är bra med Råda är ju det att det ligger bara 2-3 hållplatser från min blivande skola, och jag skulle spara otroligt mycket tid på det. Ska nog provrida på Råda någon gång i vår. Någon som har något mer att säga om ridskolorna? :)

Salish
2010-01-31 00:22
#6

Det lutar nog just nu mest åt Råda. Om någon vet någonting om ridskolan vill jag gärna veta mer :)

Annons:
fabriksmoln
2010-03-25 22:32
#7

Jag red på råda ett par år och jag rekommenderar det inte alls.

Visst, hästarna och instruktörerna är helt okej men det är riktigt kass stämning i stallet och folk där tenderar att vara lite snobbiga. Mitt råd är att testa något annat stall först!

Tarragona
2010-03-25 22:43
#8

Jag kan inte så många stall däråt men ligger inte Partille Rk
lite åt det hållet. Sen finns ponnylyckan i Landvetter.
Gfrk i Delsjön. Fast jag hade testat Råda, har själv ridit där men det är 25 år sen så vet ju inte hur det är nu.

Salish
2010-03-25 22:47
#9

#8 red på prk förut och gillade det inte alls ;)

Tarragona
2010-03-25 22:53
#10

#9 Ok har aldrig varit där.
Synd att aktiv häst western inte ligger åt det hållet utan i Säve.

Gyllir
2010-03-29 12:47
#11

Känner några som har häst på Råda. Har själv islnadshäst, så jag håller mig till en annan värld. Dock ger jag lektioner/kurser på Råda i Horsemanship. Kan hålla med om att det är lite "finare" folk som håller till där, men har aldrig kännt av någon dålig stämmning. Är du intresserad i att rida islandshäst, finns det massvis att välja på i Härryda :-)

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

 

Salish
2010-03-29 18:27
#12

#11 Gör du? Vad bra i så fall! För jag har ändrat min planer lite och hade tänkt att hyra en häst och ha den på Råda i höst om det finns platser då!

Gyllir
2010-03-29 21:43
#13

#12 Kul. Det finns en del som tränar för mig på Råda nu. Planerar att ge en clinic där inom en snar framtid. Det är bara att hänga med i gärnget när du hittat en häst att hyra :-)

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

 

Annons:
Horseland
2016-03-29 09:38
#14

Hej, det finns ett stall i Landvetter som heter tollan du kan söka på tolvans häst och foder är värkligen ett fantastigt stall med 12 hästar 10 islanshästar två fullblod och en shettlansponny Hanna heter ridläraren hon tar både vuxen och barn lektioner och så skapar hon ett helt fantastigt ridläger för ungefär 7 stycken personer och Inga-Lill har en av fullbloden och brukar också hjälpa till på stallet och ficksar mat och pratar snällt till alla. Jag räkomenderar värkligen det här stallet råda ridklubb är inte bra alls deras hästar bits och några barn pratar jätte mycket och snackar om att de har ramlat av jätte många gånger av två shettisar och alla står typ i stallet och använder sina mobiler och ridläraren är som militärer väldigt strängt tollans.se är mycket bättre.

Salish
2016-04-01 12:45
#15

#14 Tråden är 6 år gammal…. Kan också meddela att jag red på råda i 4 år och jag trivdes väldigt bra.

Upp till toppen
Annons: