Annons:
Etikettövrigt
Läst 15066 ggr
ellenbellen
3/28/10, 6:15 PM

Strömsholm Ridgymnasium

Åh herreminjesus.

Jag sökte Strömsholm Ridgymnasium i första hand i Januari och jag är preliminärt antagen. Jag är så himla nervös!

Är det någon här som går där, har gått, ska gå eller känner någon som går där?

Det är nämligen 40-50 mil härifrån så jag har inte bestämt mig än om jag ska gå eller inte ;)

/Ellen (:

Annons:
Golden-Lady
3/28/10, 8:26 PM
#1

grattis :)  har inte sökt strömsholms ridgymnasium, valde polhem i lund, finns det nån internet sida man kan kolla om man har blivit preliminärt intagen?

ellenbellen
3/28/10, 9:22 PM
#2

Nej, prata med din SYV. Vissa skolor kan säga redan nu vilka som kommit in och andra inte. :)

/Ellen (:

teamedward
3/29/10, 9:12 PM
#3

Jag har hade ganska nyligen prao där i två veckor, och har varit däruppe ett flertal gånger då min ena tränare arbetar där.
Och Strömsholm… det är verkligen något speciellt. För en hästmänniska är det något man bara måste uppleva någon gång i sitt liv. Hela atmosfären, åh.

Elshira
3/29/10, 9:34 PM
#4

Är du preleminärt intagen så är du intagen om inget annat skulle komma emellan av någon anledning, annars hamnar du i "kö" och då skulle du ha fått veta det :)

Jag skulle gärna ha gått på ridgymnasium (och strömsholm) men då det är något jag känner att det är svårt att arbeta med om man inte blir "proffs" så valde jag bort det.

Men är ändå lite nyfiken, vad är intagningspängen eller snittpoängen på de tidigare intagna? =)

Hakuna matata!

ellenbellen
3/30/10, 1:01 AM
#5

#3, Jo jag har också hört att det är fantastiskt där!

#4, Oj, ja då är jag alltså antagen då. Herregud.
Jo dom har ju en studieförbredande tillvalsgrej som jag tänkte läsa, då har jag behörighet till vissa universitet också.

De tidigare poängen har varit lite olika, men från 240 till 270 kanske? Jag vet inte riktigt. Jag har 255 från HT i varje fall, vet inte om jag har höjt mig eller sänkt mig i något. :)

/Ellen (:

teamedward
3/31/10, 11:55 PM
#6

#4 Intagningspoängen till Strömsholm ligger på 230 poäng.

Annons:
ellenbellen
4/1/10, 12:46 AM
#7

I år? :)

/Ellen (:

petratetra1
4/9/10, 12:27 AM
#8

Vad kul! Jag har också blivit prel. intagen! Skrattande

Diizkmedel
4/9/10, 12:30 AM
#9

You did a big mistake! Sorry att jag säger det. Men den skolan lever inte i verkligheten.

That that don't kill you can only make you stonger

ellenbellen
4/9/10, 2:00 AM
#10

#8, ÅH! Kul! :D Fick du också brev idag? :D

#9, Vadårå? :o

/Ellen (:

Diizkmedel
4/9/10, 7:55 AM
#11

#10 Dem lever inte i verkligheten. Det är ingen bra skola (grund ämnena) osv. Jag vet flera stycken som gått ut därifrån, och alla har klagat.

That that don't kill you can only make you stonger

Alma-G
4/9/10, 10:22 AM
#12

#11 Men om man vill ha en skola man kan plugga vidare och sånt ska man inte välja ett gymnasium där man inprincip läster till Avancerad ryttare!
Man har ett val, så klaga ska man inte göra!

ellenbellen
4/9/10, 6:49 PM
#13

#11, De har ju faktiskt så att man kan läsa studieförberedande, då läser man Engelska B, Svenska B, Matte B och Historia A tror jag.
Och då brukar man väl ha behörighet till en del universitet iallafall?

Och precis som Alma-G säger så kan man ju kolla upp det innan, vilka ämnen man läser och så..

/Ellen (:

Annons:
Diizkmedel
4/12/10, 10:21 AM
#14

#12 & #13 Ja visst, men enligt dem jag känner har dem ingen bra undervisning och så…

That that don't kill you can only make you stonger

ellenbellen
4/13/10, 12:52 AM
#15

#14, Hm, tål att tänkas på! Jag vet verkligen inte hur jag ska göra! Jag bestämmer mig, sen ändrar jag mig hela tiden! ;)

/Ellen (:

Diizkmedel
4/14/10, 9:07 AM
#16

#15 Du kan ju alltid gå där, för om man inte trivs, kan man alltid byta ;)

That that don't kill you can only make you stonger

dundeer
4/14/10, 11:18 AM
#17

# Jag är Prel. intagen till Kungsbakca ridgymnasie, jag vill gå men vet inte om jag kan eftersom det bettder att jag ska flytta (bor i luleå), måste skafa egen lägenhet eftersom dom inte har student boende…Helt jobbit :/

Alma-G
4/14/10, 11:22 AM
#18

#15 Du kan som #16 sa pröva ju, jag tycker det är stort att få chansen att gå på Strömsholm ;)

ellenbellen
4/14/10, 5:55 PM
#19

#17, Ja så känner jag också, jobbigt att flytta så långt! :o

#18, Ja, men det är ändå 50 mil, och skolan som jag vill gå på annars måste jag prata med då om jag får hoppa på där isf.. Allt är så knöligt!

/Ellen (:

dundeer
4/14/10, 5:59 PM
#20

#19 Å speciellt när man inte känner någon som bor i närheten! å 127 mil är långt hemifrån för mig…

Annons:
ellenbellen
4/14/10, 6:11 PM
#21

#20, ja precis, och när det är över 40mil så är det ju inte bara att flytta hem direkt heller :/

/Ellen (:

dundeer
4/14/10, 6:20 PM
#22

#21 okej, jag vet att jag skulle fixa de bara jag har min Häst med, men om hon sklulle fixa det är en annan sak…och skulle någonting hända henne å jag inte har nå stöd från kompisar så vet jag inte vad som händer. de är inte de billigaste att frakta upp henne om hon blir sjuk å hela fadderullan -.-

imsuchadiva
4/14/10, 10:03 PM
#23

Tycker att man ska tänka på att det är långt hemifrån innan man söker. Inte kul för sånna som verkligen vill komma in och sen inte blir intagna bara för att "ni" kommer in, och sen hoppar ni av. o då kommer de in men kanske hunnit börjat med något annat…

Den uppfattning jag fått av skolan är bra. Min gamla lärare jobbar där och hon är kanon.

Alma-G
4/14/10, 10:53 PM
#24

#22 Sedan får man ju säkert massor av nya kompisar Glad

ellenbellen
4/15/10, 12:20 AM
#25

#23, Ja fast jag vill ju gå där, och det är ju inte förns man väl kommer in som man börjar fundera på riktigt hur långt bort det är. Jag tror inte det är någon som inte blir nervös över att flytta så långt bort.

/Ellen (:

dundeer
4/15/10, 3:09 AM
#26

#23 de var egentligen meningen att jag skulle flytta ner till Lidköping i sommar så de skulle inte blivit så långt, men fick veta en vecka efter jag sökt att de inte blir någon flytt… Annars skulle jag inte sökt! :/

marrie
6/30/10, 3:05 PM
#27

Alltså. Jag har också sökt Strömsholm men jag har bara 210 så jag antar att jag står som reserv.

Gör verkligen som du innerst inne vill.. :)

dock känns det lite surt för mig om jag inte ska komma in för att ngn annan "chansar", det är ju inte så roligt att söka om precis :P

Menmen, gör som du vill :)

Annons:
Linnea
6/30/10, 4:26 PM
#28

Oavsett om man gymnasium med inriktning elitryttare, byggare, mekaniker eller vad som så måste skolan ha tillfredställande utbildning i grundämnena och några teoretiska ämnen till. Man kan inte ha skitdåliga mattelektioner och ursäkta sig med att man faktiskt utbildar ryttare och inte mattematiker..

Har ingen aning om hur Strömsholm är men har dom ingen bra utbildning på den teoretiska delen som inte omfattar hästarna så är det inget att ha. Den dagen man vill läsa vidare kan det bli väldigt jobbigt för en om man fått dålig utbildning på gymnasiet. Så kul är nog inte komvux.

Men jag tycker att du ska prova, innan dess vet man inte.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

marrie
6/30/10, 5:01 PM
#29

och du sa även att du inte trodde att någon INTE blev nervös.

Där har du nog helt fel.

Jag har under en längre tid haft det jobbigt hemma och jag bara LÄNGTAR tills flytten, jag har inget jag oroar mig över på det sättet.

Håller faktiskt med #23 på den biten. Men du ska såklart bestämma själv för vad du vill!

Linnea
6/30/10, 5:09 PM
#30

Det #23 säger gäller alla utbildningar, inte bara dom som är långt bort. När jag gick gymnasiet var där ett antal elever som sällan var i skolan för de inte tyckte det var kul. Då tog dom upp en plats väldigt länge som nån annan kunde fått. Gör man så ett helt år så har man slösat bort andra människors tid.

Om man inte tycker det är kul och man vill byta så byt så snabbt du kan, både för din och andras skull.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

annaeriksdotter
6/30/10, 5:17 PM
#31

Jag håller med #30 samt några föregående.

Jag var osäker på om jag ville flytta hemifrån. Jag hade ju 50 mil dit, så jag var väl rätt osäker.

Och det märktes ju sedan näär man började på Strömsholm, att de faktiskt var vi som "tvekade" som faktiskt blev de som slutade till slut.

ALLTID är det någon som slutar, och i våran klass fall samt när vi pratade med 2orna och 3orna så var de dem osäkra som slutade.

Dock slutade jag inte bara därför. Jag trivdes inte på strömsholm då skolan där man går 2 ggr i veckan (Kantzowska), höll mycket lägre kvalité än vad jag hade trott. Jag hade hört vissa vana mig osv  men det struntade jag i. Dock så var det inte alls som jag hade trott.

+ att ganska mycket folk på RS var rätt otrevliga typer.

Hade man en arab så var det fel, hade man en travare eller ett kallblod så var det fel. osvosv, det enda som blev accepterat av tränarna var fina halvblod med bra meriter.

Ska man gå på strömsholm ska man nog vara rätt säker på att det är hästar man vill jobba med i framtiden. Samt kunna tåla massa skit (både från munnar och boxar! hahha)

Vill även tilläga det som #30 sa. Jag kan lova att jag fick OTROLIG skuldkänsla när jag gick där. Att jag hade tagit flera människors platser, folk som verkligen ville komma in där.

I våran klass slutade ungefär hälften av eleverna, så ah.. tänk verkligen noggrant på det här. Om det verkligen är det du vill!

KramKram

annaeriksdotter
6/30/10, 5:19 PM
#32

Fast jag håller med #29.

Du ska välja så som du tycker, men jag ville bara berätta min version av det hela :)

marrie
6/30/10, 6:03 PM
#33

Föressten, om jag kommer in där så kommer vi ju gå i samma klass =D

Kan du inte berätta lite om dig själv? :D

poppysmarsvin
7/1/10, 11:57 AM
#34

En liten fundering bara…

För att komma in på Strömsholm så behöver man ha ganska hyfsade betyg - vilket betyder att man är van vid att plugga hårt och ställa höga krav både på sig själv och sin omgivning. Kan det vara detta som "krockar" när man sedan faktiskt kommer till Strömsholm?

Har man akademiska drömmar så tror inte jag att något specialinriktat gymnasium är det bästa valet. Det är ju inte så att man gör "två flugor på smällen" genom att både få en hög teoretisk kompetens samtidigt som man får en elitträning i sin gren… Att välja Strömsholm är nog att välja hästarna faktiskt, och så får man möjlighet att få en grundutbildning dessutom. Hur väl man lyckas där sätter man ju faktiskt delvis själv! Tycker man att det inte riktigt håller måttet så finns det alltid en rektor att prata med, och tycker man att skolan inte alls håller måttet så går det alltid att påpeka det för Skolinspektionen tex… Gnälla går ju alltid att göra ;-)…

Annons:
marrie
7/1/10, 2:35 PM
#35

jag kom inte in :(

Däremot ringde jag och frågade och hon som svarade sa att jag skulle ringa imorgon igen för att få reda på hur jag låg på reservlistan :)

Hoppas jag ligger till bra där.. då har jag chans! :P

MonteMira
7/1/10, 7:21 PM
#36

Min bror gick på strömsholm och det var det bästa han gjort! nu är han beridare hos tomas velin i danmark. Det blir vad man gör det till :P  Ta chansen och upplev ett ballt hästcentrum med så mycket kunskap på ett och samma ställe. Själv sökte jag också till strömsholm när jag gick gymnasium men mina 270 p räckte inte till.:(

marrie
7/2/10, 8:58 AM
#37

ooh idag gäller det för mig :o

MÅTTE jag ligga bra till nu alltså.

Jag är ingen sån som gråter så ofta, men jag kommer väl lipa rätt länge om jag inte kommer in där.

Det kär känns verkligen viktigare än något annat har gjort I HELA MITT LIV.

Jag vill det här så otroligt mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till! :o

Rero
7/24/10, 1:49 PM
#38

Hur många är det ungefär som kommer in varje år ? :)

marrie
8/11/10, 2:43 PM
#39

32 :)

jag stod inte ens som reserv för att jag hade det som andrahandsval :(

fastän det var där jag ville gå helst..

jag fick ångest och gjorde omval, men sedan ångrade jag omvalet.. blöö

marrie
1/6/11, 2:39 PM
#40

Upppdate. Jag kom i alla fall in, och jag tycker att det är DUMT

av er som själv aldrig har gått på Strömsholm att döma det så hår.

Att säga att en kompis har upplevt något är en helt annan sak än att säga att skolan inte lever i verkligheten.

Jag trivs otroligt bra där, och det gör alla andra i min klass också. Nu har ca 8 hoppat av, men INGEN av dem har hoppat av för att de inte gillade skolan, några hoppade av för hemlängtan, några för att de ville gå NV istället och sedan var det några som kom, stannade 3 dagar och sedan åkte hem igen.

Så nu vet ni, kanske ni som ska söka nästa år? :)

AmazingS
1/6/11, 6:53 PM
#41

Jag tycker det är intressant att alla som aldrig har gått på Strömsholm ska klanka ner på det.

Jag gick där och det är nog de tre bästa åren i mitt liv om jag ser tillbaka, så mycket jag lärde mig, rida bra hästar för bra tränare och bara det att se duktiga ryttare rida är guld värt.

Jag hade då med min arab på 152, han blev aldrig nerklankad mer än på skoj kallad ponny ;) Han var min hopptränares(tränade kvällstid för en av lärarna) lilla favorit. Jag är även distansryttare så jag var rätt udda men det var aldrig nått problem.

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Annons:
Diizkmedel
1/6/11, 6:57 PM
#42

#41 Varför skulle det vara "udda" att vara distansryttare?

That that don't kill you can only make you stonger

AmazingS
1/6/11, 7:27 PM
#43

Jag var den enda på anläggningen som inte var dressyr/hopp eller fälttävlans fantast.

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

poppysmarsvin
1/8/11, 5:14 PM
#44

#43 Skönt att höra AmazingS!!

Själv är jag "arabidiot" också, och har främst tränat dressyr - för några av landets skickligaste. Min erfarenhet är att ju sämre kunskap/erfarenhet som tränare har desto större är deras fördomar och negativa omdömen..! Så det låter toppen att "gräddan av grädden" (om nu någon sådan finns Flört) inte reflekterar över ditt val av vare sig häst eller ridgren!!

Neiah
1/8/11, 6:35 PM
#45

Går än så länge bara i åttan, men planerar på att söka till Strömsholm. Men jag har för mej att man oxå måste klara ett ridprov, eller är det inte så?

Sedan undrar jag vad man egentligen behöver ha i ''betyg'' för att komma in :)

Alma-G
1/8/11, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

#45 Går också i åttan nu och ska söka i vinter.
Man gör ridprov på någon av deras hästar och interljuv för att se intresset. På deras sida finns det information http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/371/1/index.php? och längre ner finns det en dokument med information för de som söker nu http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/371/RSG-info%202011.pdf?. Det är alltså ganska höga krav!

Jag har egen ponny som du de flesta här inne vet men eftersom man ska kunna rida och hantera olika hästar ska jag som det ser ut nu börja på ridskola vid sidan av i höst. Har ridit på ridskola hela mitt liv men vad man glömmer hur det är att rida olika hästar när man skaffar egen! Ska även rida en annan privathäst. Sen ska man ju hinna med att plugga och tävla också..

Dessutom så ska jag vidarutbilda min ponny så att han också 'kommer in'. Dom har ju en hel del krav på hästarna. Som det ser ut nu ska jag behålla honom ungefär tills jag är 17 år.

AmazingS
1/8/11, 7:35 PM
#47

#46

Du kan tyvärr inte ha ponny med i utbildningen men du kan ha den i ett privatstall utanför :) Jag valde att ha min häst utanför skolan för att han skulle få gå ordentligt i hagen hela dagen, hade med min förra häst en termin men föredrog privatstallen.

Det finns väldigt många stall runtomkring och det är lätt att rida till ridhusen och många av lärarna tränar elever privat och det är ofta hoppträningar på kvällarna.

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Alma-G
1/8/11, 7:41 PM
#48

#47 Får man bara ha stor häst? Skit alltså! F*n vad jobbigt, klart man kan ha den vid sidan av, men det hade verkligen underlättat att ha han på skolan:(

Annons:
AmazingS
1/8/11, 8:01 PM
#49

Bara stora hästar. Det är dock inte många som väljer att ha sina hästar i utbildningen just för att de ska kunna gå i hage mer än 2 h per dag som tyvärr är läget på anläggningen.

Det finns stall som ligger på anläggningen men inte tillhör skolan som man kan stå i och till de andra så är det bara nån kilometer att ta cykeln till.

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Neiah
1/8/11, 8:53 PM
#50

#46 Vilken press man kommer att ha! Sedan att man ska göra ett antagningsprov, det visste jag inte :o

Alma-G
1/8/11, 10:24 PM
#51

#49 Har dom bara storhäst tävlingar också? Tack för informationen:)

#50 Haha jag kommer vara supernervös! Men gud vad jobbigt det blev med ponnyn. Skit alltså:(

Neiah
1/8/11, 10:27 PM
#52

#51 Riktigt synd om dej.. Vet inte hur jag personligen skulle göra :(

AmazingS
1/8/11, 10:40 PM
#53

#51

När det gäller tävlingar är det väldigt olika vad de har, de som är stående är ju elithoppningen(häst) och strömsholmstävlingen, sen blir det väldigt varierat år från år. Det lättaste är att kolla tdb och se vad de har.

De brukar dock alltid ha en del pay n jump/rider som är öppna för både ponny och häst.

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Alma-G
1/8/11, 10:49 PM
#54

#53 Kollade det precis och under 2010 hade de endast en för ponny som inte var klubb. Det var ponny SM regional/elit. Där är vi inte. Har ingen aning om hur jag gör nu.

Är helt ut en tävlingsmänniska och på Strömsholm kan inte mina föräldrar komma och köra till tävlingar. Vi bor alltså i Göteborg! Har bara haft Lasse i 6 månader..

AmazingS
1/8/11, 10:58 PM
#55

Det var ett problem för många som antingen valde ut tävlingar som föräldrarna kom och skjutsade på(Nationell/elit nivå) eller såg till att bli riktigt bra kompis med en hippolog som kan mutas att köra till tävlingar nära. På vilken nivå ligger du?

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Annons:
Alma-G
1/8/11, 11:07 PM
#56

#55 Han har inte tävlat innan han kom till mig så nu är det lokal nivå. Helt fel häst för Strömsholm men han har kapacitet. Ingen aning vart vi ligger 2013.

AmazingS
1/8/11, 11:17 PM
#57

Strömsholm är till för att utbilda ryttare, de har hästar som man rider för lärarna sen kan du ha vad som helst utanför skolan, så jag kan inte se vad för fel det är på din ponny? Att ha häst utanför kan faktiskt vara en fördel då man tar det man gör på lektionerna och applicerar på sin ridning på den egna hästen= snabbare utveckling.

Varför kan du inte ha din ponny utanför skolan?

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Alma-G
1/8/11, 11:39 PM
#58

Citerar: "Viss möjlighet finns att medföra egen häst i utbildningen, under förutsättning att den kan gå både hoppning och dressyr, ridas i grupp med andra hästar och bidra till elevens utveckling."

"Vid antagningen får man göra en anmälan om egen häst i utbildningen och skicka in en film på hästen under ett hopp- respektive dressyrpass."

Så dom har krav vilket betyder att det ändå inte funkar.

AmazingS
1/8/11, 11:53 PM
#59

Nu förstår jag faktiskt inte?

Det du citerar handlar om man vill ha sin häst med som skolhäst, vilket det är få som har, kanske 2 stycken som brukar ha.

Att ha hästar i privatstallen finns inga som helst regler om vad man ska ha för häst utan det kan vara allt möjligt och att vara med på kvällshoppträningar kan du vara med på vad som helst så länge hästen inte är farlig för omgivningen typ…

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Alma-G
1/9/11, 11:45 AM
#60

#59 Så man får ha ponny i stallet? Det var först så att jag ville ha med honom i utbildningen men för ett par månader sedan ändrade jag mig (vilket var tur).
Men som det ser ut nu söker jag i första hand och det är ju inte alls säkert att man kommer in. Men då tar jag det som det kommer.

AmazingS
1/9/11, 1:06 PM
#61

Du får inte ha ponny i skolstallen som brukar vara Röda,Agria och Kungsstallen men sen finns det väldigt många privatägda stall där du kan ha din ponny. Två ligger på anläggningen men tillhör inte Strömsholm, Stenstallet och "lilla stallet vid kungs" är båda privatägda och ligger på anläggningen. Även Mahogny ligger över vägen från röda ridhuset. Sen finns det flera någon kilometer bort.

I de stall som Strömsholm har så är det bara skolhästar som står+privata skolhästar.

Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se

Alma-G
1/10/11, 10:29 AM
#62

#61 Okej jag tror jag förstår nu:)

Annons:
marrie
1/16/11, 1:59 AM
#63

Jag går ju där just nu så det är bra fråga ngt om ni undrar :)

Alma-G
3/7/11, 11:18 AM
#64

Var där på öppet hus och har allt helt klart för mig nu. Ska till 99%  söka dit kommande år.

Neiah
3/7/11, 11:22 AM
#65

#63 Hur svårt var det egentligen att komma in? Tror inte att jag kommer att klara det så nu tippar det mer åt en skola i göteborg..

Alma-G
3/7/11, 1:53 PM
#66

#65 Jag vet att du inte skrev till mig men jag och mammsen fick all information direkt när vi var där (tips, åk dit på öppet hus).

Man får komma på ridprov om man inte har underkänt i något ämne. Man kan få en hel del extra poäng, dom kan också neka en eller bara säga att man klarar det.

Du ska kunna rida LC (eller LB) med godkända resultat och hoppat bana på 90 cm ungefär. Det viktigaste är din sits, det är den dom går efter. Du behöver inte heller ha tävlat något innan om det är så.

Har du ponny (eller en grön häst/häst som inte ska delta i utbildningen) får den stå i ett stall på närliggande områden, det fanns massor i närheten. Är man elev har man tillgång till att rida på hela området även om man inte är uppstallad där och mycket träningsmöjligheter på kvällarna.

Det finns många elevboenden med olika standard, två personersrum. Med väldigt olika prisklasser.

Neiah
3/7/11, 2:02 PM
#67

#66 Bli lång att åka för öppet hus (bor i Sundsvall), men ska försöka tvinga med föräldrarna någon gång!

Ridprovet tycker jag låter jätte svårt på något sätt, jag kommer bara överanalysera när jag väl rider då.. Annars nu hemma är jag nöjd över min sits & så..

Alma-G
3/7/11, 5:08 PM
#68

#67 Jag bor i Göteborg, det är ganska exakt samma åktid (4tim) till Strömsholm. Mina föräldrar ville åka ner, för att se hur det var. Skulle nog inte söka så långt annars (om man kanske skulle komma in) ;)

Glömde säga att i år tar dom in 60 av 80 sökande! För att dom inte skulle ha riksidrottsgymnasiet (elit). Fett många ju.

Neiah
3/7/11, 10:23 PM
#69

#68 Ojsan, då kanske man har en chans nästa år ändå? Har ju även tid att träna extremt mycket, även om jag tycker jag har utvecklats på senaste tid :)

Skulle vara skit roligt om man kom in..

Annons:
Alma-G
3/8/11, 8:40 AM
#70

#69 Fast man vet inte hur många dom tar in ifall det är rikidrottsgymnasiet också. Men man kan ju hoppas att det inte ska vara nästa år heller ;)

Ja det skulle vara fantastiskt.. Då kanske vi träffas nästa sommar ;)

shia
3/9/18, 9:54 PM
#71

hittade denna tråd :) perfekt för mig! 

funderar på att söka till strömsholm(går åttan nu så ett år kvar) men tänkte höra hur det är på strömsholm "nu" och hur mkt det kostar ungefär att ha häst i något av stallarna brevid och hur mkt kvällsträningar osv med egen häst kan gå på? 

är väldigt sugen på att gå där, men skulle då vilja ha med min passhäst som jag håller på utbildar inom ridning:)

samt hur mkt är man i stallet? är det mycket dressyr eller är det mkt hoppning eller lika mkt båda?(inget emot hoppning, men tyck dressyr är roligare)

gör man ridprov dit fortfarande? sökt runt men hittat ej något svar på den frågan. någon som vet antaningspoäng för något av de senaste åren? sökt men ej hittat :) funderar på att höra md dem om man kan komma dit på praktik, då jag bor 60 mil bort är det svårt att komma på öppet hus, och vill gärna varit där å fått min egna uppfattning(en jag "känner" for på praktik på wången för att bilda sin egna uppfattning, skulle vara där en vecka for hem efter 2-3 dagar… (min syrra gick där men hoppade av)

Upp till toppen
Annons: