Annons:
Läst 123 ggr
Nea00
2022-09-04 15:28

Hjälm problem

Hej på er.
Jag har en hjälm som alltid suttit jättebra och bekvämt under de två åren jag ägt den. Förra veckan stötte jag på problem, från ingenstans! Jag fick kväljningar när jag red som fortsatte tills jag saktade av till skritt och drog hakbandet över hakan så att jag inte kände den. Den satt såpass löst att jag kunde få in mer än 2 fingrar under hakbandet men ändå så störde jag mig på den? Senaste gången jag red testade jag att spänna åt den ordentligt längre fram på hakan, det funkade till en början med sedan kom kväljningarna igång igen. Är jätterädd för nästa ridpass och fattar inte varför jag börjat på kväljningar av hakbandet helt plötsligt. Vad kan vara problemet?🤔

Annons:
EquusCaty
2022-09-04 20:31
#1

#0: Jag har inget aning. Har du inte hört att man ska byta hjälm varje ett o ett halvt år?


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

Nea00
2022-09-04 20:43
#2

Nej det har jag inte så stor koll på, hon i affären hjälpte mig att anpassa en bra hjälm till mitt huvud men sa inget om att jag skulle byta ut den. Googlar man står det att hjälmen ska bytas ut var tredje år och den funkar fortfarande väldigt bra förutom detta problemet just nu då🤔

thistletoe
2022-09-04 20:48
#3

Vad jobbigt! Det kan inte bara ha varit en tillfällighet?

#1 Var har du hört det? Försäkringsbolag, hjälmtillverkare mm brukar rekommendera vart 3e-5e år (om man inte slagit i hjälmen såklart). Blev bara nyfiken om det är nåt nytt man kommit fram till.

Nea00
2022-09-04 21:37
#4

#3: Det verkar inte vara en tillfällighet eftersom jag fått kväljningar varje lektion sedan förra veckan (ca 4 lektioner). Jag tror det kan vara för att jag hela tiden tänker ”få inte kväljningar, få inte kväljningar osv…” men fortfarande ett väldigt konstigt och jobbigt problem👎🏻
Har jag hjälmen för löst så dinglar den fram och tillbaka och då blir det nästan värre än om den sitter tightare. Åå vet inte vad jag ska göra 🙈

EquusCaty
2022-09-05 07:38
#5

#3: har läst det i en ridsporttidning. Men visst man kan ju byta ut den. Dock är det ju lite konstigt att hen inte har ramlat av på 2 år isåfall.


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

Nea00
2022-09-05 11:18
#6

#5: Det är ju inte konstigt om man inte ramlat av på två år om man rider en äldre lugn och snäll ponny som man ridit i 4 år. 🙃

Annons:
EquusCaty
2022-09-05 15:24
#7

#6: Ja. Isåfall. Lyllos dig, själv ramlade jag av på torsdag senaste gången.


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

  • Redigerat 2022-09-05 15:25 av EquusCaty
Nea00
2022-09-05 19:19
#8

#7: ajdå, ja jag har haft tur under åren😅👍🏻
Men fortfarande så förstår jag inte varför jag får kväljningar av hakbandet..😳

Upp till toppen
Annons: