Annons:
Etikettstallet
Läst 1186 ggr
Hillcrest
7/4/17, 2:34 PM

Hyra ut stallet

Hade tänkt att hyra ut stallet till en kompis som letar efter att hyra ett helt stall. 
Stallet har total  hästboxar,  2 boxar till b ponnys och 3 boxar till a ponnys. Och ett antalet marker till att bygga upp hagar. 

Vad kan man ta för hyra för hela stallet? Om in & utsläpp ingår i själva kontraktet, då jag bor på gården.

Annons:
Linn Is The New
7/5/17, 4:50 PM
#1

Jag hade inte tagit så fruktansvärt mycket eftersom varken foder, fodring, strö eller något liknande ingår. Om ni har ridhus/paddock skulle man kunna ta lite extra betalt, men om ni inte har det så går det ju inte. Beror på vilket skick stallet är i. Har stallet varmvatten? Sadelkammare? Spolspilta? Toalett? Finns det renoveringar som måste göras?  Jag hade tagit 2500 max i månaden, verkligen max.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Katti
7/5/17, 8:04 PM
#2

Det beror ju helt och hållet på var det ligger. I närheten av större städer är det dyrt, långt ifrån städer billigt. Bäst är nog att ta reda på vad andra i närområdet tar. Antar att de hyr ut per box, men du får ju anpassa priset till de andra förutsättningar som gäller hos dig. Betydligt billigare med andra ord!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: