Annons:
Etikettraser
Läst 1570 ggr
Ulvelin
6/27/17, 8:43 PM

Vilken ras passar mig?

Jag ska inte ha häst men undrar ändå vilken ras som skulle passa mig bäst. Gjärna en ponny då jag är 140 lång och gillar lätta men pigga hästar. Men som behöver 2-4 timmars motion per dygn🤗

Annons:
Pia-69
6/27/17, 9:18 PM
#1

Arab? 😊👍


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Ulvelin
6/27/17, 9:29 PM
#2

Nja helst ponny🤗

Sissen
6/27/17, 9:48 PM
#3

Connemara, lättare typ då, eller kanske en svensk ridponny?

Cecilia.S
6/27/17, 11:16 PM
#4

En större welshponny eller nättare connemara kanske? Annars är svensk ridponny också helt underbara.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

[RC1393]
6/28/17, 6:08 PM
#5

Handlar mer om personlighet och hästens kondition. En normaltränad häst oavsett ras klarar (och mår bra av) att gå 2-4 timmar varierad träning varje dag. Då menar jag inte sju hårda fyratimmarspass under en vecka, utan varierad i både träningsform och intensitet. Sen om en häst är "lätt" samt "pigg" beror på dess utbildning och dess personlighet🙂

Jag har själv ett gotlandsruss och en connemaraponny. Connemarans mamma var nästan trög att få fram, men själv svarar hon direkt på skänkeln och är mer än gärna med på galopprace, så där har vi ett typexempel på rasvariation. 

Arabiskt fullblod finns för övrigt i ponnystorlek, vi har själva ägt en som numera är 6 år och är en D-ponny. 

Storleksmässig så går allt från B-ponny bra.

Ulvelin
7/1/17, 7:23 PM
#6

Tack👍🏻🐴

Annons:
Upp till toppen
Annons: