Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 766 ggr
SannaNolte
5/24/17, 10:50 PM

Tips för att få en stadig underskänkel

Hej!

Som titeln avslöjar så önskar jag få tips på vad jag kan göra för att få en stadig underskänkel. När jag rider lätt åker skänkeln fram och bak, jag hamnar i stolsits och det blir kaos för mig och hästen… Får inget flyt och hästen vet inte hur den ska göra eftersom min sits blir påverkad av detta.  Vad har ni för erfarenheter/ tips? Är det balansen som behövs tränas upp mer? Magen?

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Annons:
[Shia]
5/24/17, 11:22 PM
#1

Hade problem med det ett tag i lätta sitsen att jag hamnade i stolsits typ (även fast int så mkt störde bara min balans) Men försök hitta hur det ska kännas. Hjälpte för mig att rida monte för monteryttare. Jag var då hela tiden tvungen fokusera på varr mina skänklar var placerade för att inte "tippa omkull" tappa stigbyglarna osv. Lärde mig då hur det "ska" kännas. Nu är det hur easy som helst.

Caf_Roy
5/25/17, 10:06 AM
#2

Prova med lite kortare stigläder och öva stillastående så du blir mer medveten om din teknik. Tänk mer fram med höften än upp med rumpan.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Caf_Roy
5/25/17, 10:06 AM
#3

Prova med lite kortare stigläder och öva stillastående så du blir mer medveten om din teknik. Tänk mer fram med höften än upp med rumpan.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

SannaNolte
5/25/17, 8:57 PM
#4

Tack för tipsen!!

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Gronstedt
5/25/17, 10:48 PM
#5

För mig har det hjälpt att "lossa knäna", alltså att tänka att inte knipa fast knäna i sadeln utan låta dem vara lösa och rörliga - då kan underbenen ligga stilla även när kroppen rör sig.

Upp till toppen
Annons: