Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 966 ggr
Cecilia.S
4/29/17, 11:09 AM

PS of Sweden - träns

Jag har aldrig haft eller ridit med ett träns från PS, men jag har blivit väldigt sugen på att köpa ett. Tränsen kostar dock en hel del, vilket gör att jag inte vågar chansa på att jag och min ponny kommer att trivas med det. 

De varianter som jag funderar på är främst Jump off revolution, men eventuellt High jump revolution. Vad har ni för erfarenheter av PS träns, av någon av nämnda modeller och/eller av övriga modeller?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
annajanssonn
5/2/17, 2:11 PM
#1

Jag gillar verkligen Ps tränsen! Det breda nackstycket jämnar ut trycket och jag tycker att det speglar av sig väldigt bra i ridningen sen! Värt att prova! Annars kan du ju alltid lägga ut tränset på tex facebook, hästnet mm om det inte skulle fungera! :)

Sarah
5/2/17, 3:27 PM
#2

Jag gillar och tror på tryckutjämningen. Ser skillnad på ena hästen som har ett. Men, kvaliteten… inte värt så mycket pengar!

Cecilia.S
5/2/17, 7:42 PM
#3

Jag tror också att tryckutjämningen kan göra en del i ridningen, men det är så otroligt dyrt. Skulle ni chansa på ett begagnat eller ett nytt?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

axa
5/3/17, 9:14 AM
#4

Märker ingen skillnad ridmässigt, men älskar tränsen! Både snygga och med många får man en bra känsla över att anatomin är anpassad efter hästen.

Tiktak697
5/9/17, 2:04 PM
#5

Ingen skillnad ridmässigt heller men dem är super snygga pch otroligt bra anpassade för hösten dock roder jag utan nosgrima när jag tränar dressyr och hoppar har alldrog de på förutom på tävling. Men köpte egentligen gränser bara för nack stycket haha. Och köpte såklart de bästa bredaste hig jump elller vad de nu heter . Sen ett PS träns för tävling men använde ändå de bredaste nack stycket

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: