Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1120 ggr
tiger tok
2017-04-26 20:42

Utklädnad för häst, hjälp!

Vi i mitt stall skall vara med på ett event då vi skall klä ut oss med hästarna, till super hjältar! Men jag behöver hjälp för fantasin tryter.. Har schabrak i de flesta färgerna utom typ rött. Kan vara alla möjliga superhjältar, som är lite kända, t.e.x superman, batman, spiderman och så vidare! Skall helst inte vara något som är dyrt att köpa, men att köpa från secondhand borde gå bra! Tack i förhand!

Annons:
Maleficum
2017-04-26 23:13
#1

Batman kanske? Och se om du kan få tag på fladdermöss eller liknande att sätta i manen på hästen också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

tiger tok
2017-04-27 06:36
#2

#1 bra idé! Jag tänkte att man kanske kan hitta nåt billigt tyg och sätta fast superhjältarnas loggor på, sedan kanske bara ha en gjord runt? Som mantlar?

Gronstedt
2017-04-27 08:54
#3

Gör som ett ländtäcke till hästen och en mantel till ryttaren med målade eller pålimmade loggor på. Behöver inte vara speciellt komplicerat.

"Ländtäcket" kan tråcklas fast i bakkanten på schabraket, men sätt bensnören och svanssnören på ländtäcket, annars kommer det att flaxa och glida. Det går bra med enkla snören eller band, om det bara ska användas en gång.

"Manteln" kan tråcklas fast vid jackans axlar. Undvik att fästa den med band runt halsen, det finns risk att den fastnar i något och kan strypa ryttaren.

Och tänk på att öva i förväg med flaxande grejor, annars kan det bli lite väl mycket fart på hästarna 🙂.

Upp till toppen
Annons: