Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1723 ggr
Tyst
2017-04-24 14:32

Ridläger för vuxna inriktade på dressyr

Har aldrig varit på ridläger, trots att jag ridit länge. Har alltid varit super sugen på ridläger men ekonomin har inte funnits.
Nu finns möjligheten, och jag har tittat mig blå efter ridläger som skulle passa mig, men aldrig riktigt hittat det rätta ridlägret för mig.

Jag letar efter ett dressyrinriktat träningsläger på 3-7 dagar. Jag har ingen egen häst. Har aldrig suttit på stor häst, men vill gärna testa. Hopprädd, men cavaletti och upphöjda bommar går oftast bra. Gärna att man även får göra någon uteritt. Lägret får gärna vara i uppland, södermanland, östergötland, småland (de norra delarna. Kalmar är ett bra riktmärke), gästrikland eller västmanland då jag inte har egen bil och kommer behöva tigga skjuts dit och tillbaka.

Några tips/förslag? 🙂

Annons:
KPD
2017-04-24 14:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Två gånger har jag varit på ridlägerliknande ridresor. Det var visselgen utomlands, men jag berättar om dem ändå. Kanske kan det inspirera? Jag är ingen erfaren ryttare och har valt platser där alla nivåer var välkomna. Det första var i Portugal, på en liten anläggning med endast få gäster. Det andra var i Tunisien, där man bodde på ett vanligt hotell nära stallet. Båda gångerna har jag såväl fått privatlektioner som deltagit i uteritter. Dessutom har jag förplägnats med god mat och dryck, och haft hög standard på boendet. Jag har rest med Häst- & Sportresor. Foto: Stallet i Tunisien


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KPD
2017-04-24 14:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild till från Tunisien: K Peter Dahlström rider Toufail. I bakgrunden syns stallet.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Cecilia.S
2017-04-24 15:43
#3

Nybyggets ridläger brukar erbjuda 6-7 dagars läger för vuxna. Jag tror att det finns olika i riktningar. Supertrevligt ställe med övernattning i små stugor eller stort hus, härliga hästar som delas ut efter vad ledarna tror kommer passa. Det är dessutom en superfin anläggning :-) Jag har varit där 3 år - och aldrig ångrat mig. Men jag skulle dock tro att det finns en risk att det är fullbokat för i år. Men du kan alltid kolla :-) Långritter och dagliga aktiviteter + teori + lektioner har ingått på de läger som jag har varit på.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

tovesammi
2017-04-25 08:33
#4

Har varit på nybyggets en gång och tror att det passar yngre bättre. Något att rekommendera är skogslotten i Norrköping, fantastiska lärare och anläggning. Varit där 7 gånger!

Tyst
2017-04-25 09:59
#5

Tusen tack för tipsen. Skall definitivt kolla upp dem!
#2 Men alltså… konstigaste stallbyggnaden jag sett haha 😃

Cecilia.S
2017-04-25 10:01
#6

Ok, då kanske nybygget inte är ett alternativ :-) Jag var där för flera år sedan, då fanns det många duktiga ryttare. Jag var dock ganska liten då och inte särskilt kunnig själv, så jag kanske uppfattade nivån högre än vad den egentligen är ;-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Tyst
2017-04-25 10:22
#7

Kollade in nybygget och ja det verkar lite mer för ungdomar 🙂
Ska kolla in skogslotten, det lät intressant.
Tunisien vore ju inte dumt heller men jag har så himla mycket fördomar om hur hästar behandlas utanför sverige 🤫

Upp till toppen
Annons: