Annons:
Etikettövrigt
Läst 986 ggr
Lovsis
4/23/17, 10:52 AM

Ridläger?

Hej! Jag är en 12 årig tjej dom länge velat åka på ridläger men är rädd för att jag t.ex inte får några vänner där och blir ensam för jag är väldigt blyg eller att jag ska skämma ut mig när jag rider, då jag inte är så jättebra på vissa saker. Dey skulle inte vara lika jobbigt om jag hade en kompis att åka dit med men grejen är att jag inte har några kompisar som rider och i stallet är jag lite med en tjej ibland men det är bara innan ridlektionen börjar så vi känner väl inte varandra så bra. Vad ska jag göra? :(

Annons:
Vrilen
4/23/17, 11:57 AM
#1

Har precis samma känsla som du har. Men jag tog mig i kragen och bokade ett ridläger, ensam. Det här är något jag brinner för så jag hade två alternativ. Antingen att inte åka och missa den där veckan där man kanske lär sig massa nytt eller bara åka och hoppas på det bästa ;)

Tyvärr är det nog lite sent att boka om du ska åka i år.

Cecilia.S
4/23/17, 1:48 PM
#2

Jag skulle nog också tro att det tyvärr är för sent för att boka någonting i år. Jag har dock själv haft samma problem när jag var mindre, men jag tog steget och anmälde mig ändå. Nu några år senare har jag fortfarande kontakt med de personer som jag träffade på lägret. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

BokDuvan
4/23/17, 3:06 PM
#3

Du kan kolla runt i ditt område om det finns någon möjlighet att anmäla sig till något ridläger, har själv samma problem men har bestämt mig för att jag ska anmäla mig till ett ridläger på ridskolan där man sover över. Nära hem, trygga ponnysar och ridlärare. Kolla om det finns något liknande på din ridskola eller i närheten

tiger tok
4/23/17, 7:40 PM
#4

Ridläger på Karlshems gård är mycket bra! Där delas man in i grupper gällande just ridningen, beroende på hur bra man är! Sedan är ju alla tillsammans annars, bara inte vid just ridningen! Tror dock det är för sent att anmäla dit nu, väldigt poppis ;) Men du kan ju kolla om det finns platser kvar!

Upp till toppen
Annons: