Annons:
Etikettövrigt
Läst 908 ggr
Sims3horzien
3/26/17, 1:19 PM

Hästgodis

Har ni något tips på Hästgodis som de flesta hästar gillar? Ska nämligen köpa lite till ett fullblod som är lite svår att tränsa :/

Annons:
Emiliaforsberg03
3/26/17, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jacssons äpple höstgodis! Mina hästar älskar dem och jag vet att många andra hästar gillar dem :-)

Caf_Roy
3/26/17, 4:08 PM
#2

Varför krångla till det? Morötter!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

powerade
3/26/17, 6:51 PM
#3

Min häst ÄLSKAR äpple!:D

[RC1393]
3/26/17, 7:38 PM
#4

Morötter är onekligen enkelt, men jag som brukar ha godis i fickor osv vill gärna ha något torrt som dessutom inte smular att ge, så fickorna inte blir äckliga. Resultatet brukar bli att jag inte har något godis alls😇Nu går mina i behandling mot pälsätare och för att de inte ska lägga benen på ryggen när de ser mig komma med sprayflaskan så köpte jag lakritsgodis till dem, vilket är väldigt populärt.

Tyst
3/27/17, 11:23 AM
#5

Torkad banan!😃

Caf_Roy
3/27/17, 11:36 AM
#6

#4 Morötter brukar inte kladda om man inte förvarar dom i plast (räcker oftast med att öppna påsen) eller delar dom innan. Jag brukar ha hela morötter som jag biter/bryter av lagom stor bit när jag ska ge.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Annons:
Sims3horzien
3/27/17, 9:16 PM
#7

Okej tack, brukar ge morötter men vill ha något litet att ge som belöningar osv. Ska kolla på hööks :)

[RC1393]
3/28/17, 6:40 PM
#8

#6 Förvarar också dextrosol i fickorna (diabetiker) och de blir ju lätt ganska äckliga (läs äckligare) om de legat i fuktig miljö och sedan torkat, vilket har hänt när jag haft morötter😃

Gladflicka
3/28/17, 9:14 PM
#9

Effols crunchis som finns bla på Hööks tycker jag har en bra storlek som belöning ur fickan :)

[ThatMadeUpHorse]
3/30/17, 12:11 AM
#10

Säger som alla andra, morötter, äpple och bannan! Hästar brukar inte va så kräsna av sig och kan tycka att en äpple bit är riktigt gott trots att vi mäniskor kanske inte ser de som nån beläning så gör hästen de!🙂

Maleficum
3/30/17, 11:50 AM
#11

Beror väl på vad man har för häst. Vi har en häst på ridskolan som vägrar alla former av hästgodis. Är enbart "äkta" grejer som funkar för honom (alltså morot, äpple och liknande).

Morötter kan man ju skära i slantar så får man mindre bitar att använda som belöning. Eller lära hästen att bara ta en liten tugga av en hel morot om man håller den i stängd hand med bara en tipp som sticker upp (större risk dock att bli biten om de från tidigare lärt sig att snabbt sno åt sig godisar).

Har även använt typ luzernpellets att ha i fickan som godis. Finns dock viss smul risk.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

CaptainBunchie
4/1/17, 11:50 PM
#12

Nu är detta kanske inte godis, men en produkt som har 'förföljt' mig i varenda hästaffär jag tycks gå, hahah!
https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/mouthbutter-effol
Kanske skulle hjälpa med tränsandet?
(själv har jag en häst som mer eller mindre tränsar sig själv, så för mig är denna produkt inte så nödvändig, haha)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Upp till toppen
Annons: