Annons:
Etikettislandshästar
Läst 1254 ggr
Emiliaforsberg03
3/15/17, 4:55 PM

Hjälp...

Mina föräldrar är inte hästvana och vill inte ha ansvaret för en häst,men dem säger om jag tar allt ansvar betalar dem gärna alla kostnader. Men enligt många så ska föräldrarna vara delaktiga. Jag (14år) och min brorsa (17år) vill skaffa två hästar att dela på och kunna rida ut tillsammans. Jag har ridit i ca 6 år samt är jag i privat stall där jag "fick" en häst(jag får göra vad jag vill med han bara jag inte tar han därifrån). Där har jag hjälpt till med allt "skitjobb" samt ridit. Jag har varit där i ca 1 år, och varit där ungefär 6 dagar i veckan. Men är beredd på 7 dagar i veckan varje vecka året runt! Och min brorsa kommer hjälpa till, vi har många hästkunniga runt om kring oss som vi får fråga och sånt.Och vi har grannar som har häst som mer än gärna skulle ta hand om våra hästar ibland. Men är det orimligt att skaffa häst när inte ens föräldrar är delaktiga? Vi har det bra ekonomiskt och jag skulle få skuta på min nuvarande ridskola och byta till en där jag får ha med egen häst, vet redan vilken ridskola. Vi har veterinär nära.

Annons:
Gronstedt
3/15/17, 5:07 PM
#1

Eftersom varken du eller din bror är myndiga skulle era föräldrar vara ansvariga för hästarna antingen de ville eller inte.

[nevamisse]
3/15/17, 9:19 PM
#2

Ja det är orimligt, föräldrarna är helt och hållet ansvariga för sina barns hästar. Och de bör absolut sätta sig in i hästvärlden om ni köper häst.

Emiliaforsberg03
3/16/17, 8:09 AM
#3

Mina föräldrar menar typ att dem inte vill mocka och sånt… självklart måste dem vara med i stallet ibland och mata men dem tycker att vi (jag&min brorsa) ska ta hand om hästarna mesta delen… annars får Nin brorsa köpa häst nör han blir 18 då😂 Neee skoja om det, jag får samla massor av kunskaper och vänta tills jag blir tillräckligt gammal och mina föräldrar inte tar något ansvar…

ILOVEHORSE
3/16/17, 9:45 AM
#4

Jag vet inte men jag tror att det bästa är att fråga dom hästkunniga runt om kring dig vad dom tycker.  Om dina föräldrar ställer up utifrån att mocka och liknande så borde vell det inte vara något problem.

Upp till toppen
Annons: