Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 645 ggr
[ThatMadeUpHorse]
3/9/17, 4:08 PM

Hur ofta är din häst halt?

Titeln talar

Annons:
[RC1393]
3/9/17, 4:42 PM
#1

Lillpojken som jag haft i två år har bara varit halt en gång som jag känner till, efter att han halkat och sträckt sig i hagen. Dagen efter var han som vanligt igen, kanske lite mör i kroppen. 

Stoet har varit halt en gång i sitt liv (vad jag minns, kan väl vara någon kort hälta liknande valackens som jag glömt), när hon två veckor gammal lindade in bakbenet i en hagtråd (trots ström!) och drog ner till senan, men hon var inte halt länge. Föl har gott läkekött lyckligtvis och hon har inga men av det idag, förutom ett fult ärr som man bara ser om man vet om det.

[nevamisse]
3/9/17, 4:56 PM
#2

Aldrig

Vrilen
3/9/17, 5:02 PM
#3

Min häst som jag har haft i 3 år har aldrig varit halt. Bara lite ömfoting efter att hovis har varit och verkat men aldrig halt.

Alejalo
3/9/17, 6:27 PM
#4

Hästen jag hade i 3 år vrickade sig 2gr i hagen och var lite halt i trav 2-3 dagar men gick alltid över.

smellcaramell
3/9/17, 6:28 PM
#5

Valde annat, då jag har varit i ett stall med 5 hästar och under typ 3-4 års tid var 3 av hästarna aldrig halt, 1 var halt någon vecka under vintern p.g.a. att den var ömfotad då hovslagarn tagit för mycket, slog på skor och sedan var det bra, den sista var "halt"(markerade) i perioder förmodligen p.g.a. fetma/sträckning. Så i stort skulle jag vilja säga aldrig eftersom det är människans fel att de varit halta.

tiger tok
3/10/17, 9:55 AM
#6

Våran häst har varit halt alldeles för många gånger pga fång hos tidigare ägare!

Annons:
Upp till toppen
Annons: