Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1000 ggr
Mountainhikes
2017-02-07 22:51

Varierad träning?

Hej alla! Jag har börjat tröttna ganska rejält på att göra samma sak hela tiden med min häst. Har precis kommit igång med att rida igen och tar lektioner ibland, men har inte en blekaste aning om hur jag kam variera min träning med henne på ett roligt vis. Jag utbildar henne från grunden, hon kan inprincip ingenting nu, så det måste ju fortsätta vara roligt fr att hon ska fortsätta vilja lära nya saker.. Nu longerat vi mkt, tömkör ibland, går promenader då o då, markarbete o rider ibland. Någon som har något riktigt kul att dela med sig av som inte kräver mycket träning utöver det vanliga?? Tacksam för alla svar o tips!

Annons:
Cecilia.S
2017-02-08 07:44
#1

Miljöbyten, t.ex. tömkörning utomhus ibland. Jag brukar träna lite smått fridressyr också. Så som följa, backa, nosa osv. :-) Med morot eller någonting annat gott brukar det vara poppis ;-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Tyst
2017-02-08 14:13
#2

Miljöträning, en av de absolut roligaste sakerna när det gäller att utbilda unghästar är enligt mig att bombsäkra dem. Var kreativ och hitta på en bana med olika läskiga och halvläskiga grejer (som såklart är säkra för hästen) och jobba på att klara de olika "stationerna" så avslappnat som möjligt.

Trickträning är kul, och annorlunda. Jag lärde min medryttarhäst spansk skritt och att sitta, ligga, pussas och säga ja och nej (skaka på huvudet)

tiger tok
2017-02-12 07:49
#3

Kanske utöka tömkörningen med någon vikt (börja med typ ett däck) Träna saker som underlättar i vardagen, stanna backa,kom osv?

Upp till toppen
Annons: