Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 736 ggr
SannaNolte
2016-10-03 22:59

Hästtäcken

Halloj! 

Hur många har börjat sätta på sina hästar täcken? Vart i landet bor ni? Vad är det för täcken ni har på era hästar? 🙂

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Annons:
Connie90
2016-10-04 07:51
#1

Jag väntar tills vinterpälsen satt sej helt, så processen ej störs, dock går hästarna på lösdrift så de kan söka skydd. Sedan endast regntäcke vid behov. Uppland.

Skånetjej
2016-10-04 08:51
#2

Bor längst ner i Skåne o börja få det kallt på natten/morgonen idag bara +5. Men dag sol +15, hästen har ett tunt sheet på sig mest för att han ska hållas ren:) Men ofodrat regntäcke kommer att åka på när de lovar mer regn. Står i kallstall med öppet fönster.

powerade
2016-10-04 08:58
#3

Skellefteå. Någon minusgrad nu på nätterna men lovar dom mycket regn kan han gå ofodlat regntäcke. Då står han på lösdrift:)

ILOVEHORSE
2016-10-04 11:23
#4

Har inte börjat sätta på täcke en jag väntar nog till det blir kallare då jag har en islänning som är van vid kyla. Hon står utanför stokholm men det börjar bli lite små kallt här också.

[RC1393]
2016-10-04 21:42
#5

Lycksele, Västerbotten. 

Har en spårklippt connemara (alltså undersidan hals, mage och ett "spår" på baklåret), hon har två vintertäcken och ett regntäcke.Vintertäckena är ett svalare för varmare dagar och ett tjockare för kallare. Hon stod och huttrade vid -20 i det andra så då fick hon ett varmare som jag gärna haft som täcke själv😎 Regntäcke vid blötsnö/kallt regn. Jag har inte börjar (vinter)täcka än faktiskt, är som kallast -5 grader när hon släpps ut på morgonen och det klarar hon utan bekymmer, plus att det tunnare vintertäcket ska in på tvätt först.

Lillponnyn (russ) är oklippt och även han otäckad. Han brukar bara få regntäcke vid blötsnö/kallt regn.

Upp till toppen
Annons: