Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 874 ggr
Blawe
9/23/16, 7:41 PM

Bettskivor till för långt bett?

Jo, det är så att min miniatyr har pytteliten mun. Har provat flera bett i strl 85mm, men de går att flytta ca 1 cm i sidled. Jag har letat som en galning efter ett i 7,5, men har inte hittat det någonstans, Trots att hon har körts in bettlöst vill jag gärna kunna variera med bett , och det är ju ännu inte tillåtet att tävla i körning bettlöst heller, tyvärr… 

Tänkte i alla fall att  kanske  Acavallos bettskivor skulle kunna fungera? Har läst på Buke bla. att man behöver 1 strl större bett om man skall kunna ha dem… Så det vore ju kanske något värt att testa för att korta bettet någon cm? Eller vad tror?

Annons:
[RC1393]
9/25/16, 11:00 AM
#1

Vad tråkigt att det inte finns så små bett! 

Med tanke på att de tar en del yta i sidled dessa bettskivor så tycker jag att kan vara värt att testa!

Blawe
9/25/16, 3:06 PM
#2

Ja det är verkligen urdumt. Men förstår det eftersom miniatyrer väl inte är sådär jättevanliga, än 😉

Fast så stora bettskivor skulle ju se urdumt ut på ett så litet hästhuvud…Känns så… shettis med sådär stora bettskivor. Hon ser ju ut som en liten arab i kroppen och målet med rasen är ju just att de skall se ut som små hästar- inte ponnys. Kan man klippa dem mindre som man kan med deras boots tro?

[RC1393]
9/25/16, 4:02 PM
#3

#2 Det tror jag! Har inte haft några själv, men en stallkompis har sådana och det verkar vara fullt möjligt att man ska kunna göra så, tycker jag. 

De är verkligen fina små hästar❤️

Upp till toppen
Annons: