Annons:
Etikettstallet
Läst 562 ggr
Marsvin.Fantasten!
8/21/16, 6:37 PM

Lösdrift...?

Heej! Jag undrar ngr grejer om lösdrift Hur mycket kostar det i månaden för er med stallhyran? Hur gör man med utfodringen och när man ska sadla/ryckta hästen? Hur blir det med mockningen? turas man om att mocka? :) Tack på förhand!!!!!!!!! :D

Annons:
Sollar
8/21/16, 7:57 PM
#1

Hur mycket det kostar beror ju helt på var man bor och om det ingår tjänster och vad som finns tillgängligt, t ex finns det boxtillgång, paddock, ridhus.

Hur utfordringen går till är olika, en del har fri tillgång, en del portionerar ut hö, på en del ställen ingår det och på andra hjälps man åt. När jag ska fixa med hästarna tar jag antingen in dom i boxar eller binder dom i stallgång eller på stallplan. Beror ju också på hur det ser ut.

Mockningen är också olika, i vissa stall ingår det men man får då såklart betala för det, och vissa stall turas man om.

Så man får helt enkelt kolla upp i alla olika stall hur det funkar där. Jag kan ju säga att jag skulle aldrig ha lösdrift om det inte fanns tillgång till box, ibland behöver hästarna gå in av olika anledningar, skador, sjukdomar eller nyårsraketer.

Marsvin.Fantasten!
8/21/16, 8:10 PM
#2

Ok!!!!!! Tack för svar!! :)

Upp till toppen
Annons: