Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 958 ggr
Quirinia
2016-07-26 09:15

Avståndsbedömning mot hinder, hjälp?

Hur tänker ni gällande distanser, främst vid anridning mot hinderna? Jag kan rida perfekt på avstånd när det gäller låga hinder, alltså exempelvis sockerbitar, bommar och hinder upp till typ 60cm (observera att jag rider C-ponny). Vi har hoppat 90cm/LB och den höjden är vi helt säkra på men nu när jag vill komma upp på 1m alltså LA så blir det helknasigt. Vi kommer mer fel än rätt känns det som och man kan ju inte riktigt komma fel på varenda hinder och tro man kan hoppa felfritt ute på tävling. Grejen är väl också att jag var med om en hoppolycka för två år sedan så jag har blivit extra fixerad vid distanser (efter ett tags funderade har jag kommit fram till att det är för att jag inte vill göra min ponny osäker). Jag ska försöka jobba ännu mer med distanser på markarbete även om det fungerar. Hur som helst, vad är era bästa tips gällande distanser? Har nu haft öga för avstånd sedan början eller har det kommit med rutin? Berätta alla era erfarenheter :/

Annons:
Quirinia
2016-07-26 09:15
#1

Jag skrev på mobilen så förlåt om det blev lite konstig text :)

Quirinia
2016-08-18 22:56
#2

pu

Sommarek
2016-08-19 09:21
#3

Vad skulle hända om du inte styrde anridningen så mycket utan lät hästen själv prova att lösa det?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: