Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2418 ggr
skruttelutt
1/4/16, 9:23 PM

ridsport.ifokus

Vad har hänt med sajten? 🤔

Jag var medlem i ca 6 år tidigare, men gick ur för några år sedan. Nu är jag tillbaks med en ny användare och blev väldigt förvånad över sajten. Verkar som det är många barnsliga trådar, fel information/fel fakta och inga nya artiklar eller något styre.

Såklart att det är ett diskussionsforum, men första intrycket var att det var en bra mycket lägre nivå än tidigare 😕

Annons:
Alicia_svartur
1/4/16, 10:01 PM
#1

Har inte varit medlem i mer än 1 år men det är troligen sant.

Tiktak697
1/5/16, 1:22 AM
#2

Har vart på iFokus i många år innan detta var så här modernt och det upplever jag med en extrem inaktivitet från de äldre goda användarna mycket nya ungdomar troll . Och inga Medarbetare o sajt värd som styr . Dett har blivit lite som buke ingen värd utan en sajt man skapar trådar i inget mer . Och artiklar kan man bara drömma om tyvärr

Mvh Tiktak

skruttelutt
1/5/16, 1:34 AM
#3

Ja det stämmer förmodligen. Jag upplever mkt bättre sortering på buke, där är ju någon moderator med i de flesta trådarna. Men här kanske skulle behövas en ny Sajtvärd och intresserade kunniga Medarbetare. Synd att ett bra koncept som ett ridsportforum bara glider iväg.

Tiktak697
1/5/16, 1:42 AM
#4

Men nu när alla sajter finns ovh är etablerade verkar de inte som att någon behöver angageta sig längre allt är färdigt . De behövdes bara under upp Ugglas av iFokus nu när det är så många som strömmar in är marknadsföringen över. Då behövas inga nya artiklar och ordning behövs inte de fixar sig av sig självt . Förr så fort Medarbetare och Sajtvärd var inaktiv byttes det genast ut . Tex som hoppning iFokus har legat död långe länge nu. De bryr sig inte längre tyvärr

Mvh Tiktak

skruttelutt
1/5/16, 1:56 AM
#5

Ja, jag tycker det är synd för de som slet med att skapa iFokus och fortfarande underhåller det, när folk som har tagit på sig en uppgift att ta hand om en sajt sedan struntar i det istället för att lämna över till någon annan. Vissa ifokussajter verkar skötas bra, men flera av hästforumen verkar ha gått i stöpet.

annia1
1/5/16, 2:53 AM
#6

Såg tråden förut när den dök upp bland nya inlägg. 

Även om man inte behöver marknadsföring i sig så behöver en sajt ha aktiva sajtansvariga annars dör sajten. 

När det gäller byte av värd så är det lika idag som det varit förut att det är upp till värden om den känner att den vill lämna över sajten till nån annan för det är värden som är juridiskt ansvarig, så iFokus bytte inte ut värdar förut utan det var värdarna själva som tog det beslutet då värden är den som har avtal med iFokus. Så det är värdarna som bestämmer vad som händer med sina sajter.

Om man är intresserad av att ta över sajten så kan man prova kontakta värden och prata med henne. Vet inte hur ofta hon är inloggad, men prova går ju. Värden hittar man under "om sajten" som finns uppe i listen, värden är den som är längst till vänster. Får man inget svar från värden så kan man kontakta niklas och prata med han. För normalt sett så har iFokus kontaktuppgifter så de kan kontakta värden även om den inte är inloggad.

.

Annons:
Tiktak697
1/5/16, 9:45 AM
#7

Fast om någon värd varigt inaktiv brukade sådant meddelas av andra och då rådde en återgärd relativt fort. Nu lihgger sajterna o skräpar

Mvh Tiktak

Zadeira
1/5/16, 10:59 AM
#8

Det var längesen jag såg sajtvärden och framförallt medarbetarna engagera sig här inne aktivt, men samtidigt vet man ju inte hur mycket som sker i det dolda dvs hur de modererar inlägg osv. Artiklar kan kanske inte skrivas hur många som helst osv. Det är trevligt att sajten finns kvar och som med allt så förändras det med tiden beroende på alla medlemmarna och vilket behov som finns.

När jag blev medlem här för hur många år sen det nu var tyckte jag också nivån var lite "högre" här. Generellt kändes det lite som att det var fler vuxna, mogna människor som diskuterade vettiga saker. Numera är det mycket frågor om "är min häst fin" eller "är jag för stor för min ponny" osv, många som är svåra att svara på utifrån en bild på nätet.

Jag generaliserar nu och vill inte att någon ska ta illa vid sig, men jag tror att många lite yngre och omognare gärna skriver här på sajten istället för att fråga och diskutera med andra i stallet eller sin hästnärhet, och att kanske de som varit aktiva här inne för nåt år sen har gått vidare med sina liv och inte har samma tid och engagemang att sitta på sajten utan har kanske sin "hästvärld" lite mer ordnad om man kan säga så och hellre pratar i riktiga livet med andra hästägare osv.

Och som jag nämnde tidigare så utvecklas och förändras nog alla sajter med tiden efter behov och medlemmars eget intresse och engagemang.

Alex
1/5/16, 1:20 PM
#9

#4 Det där stämmer inte, killarna bakom iFokus bryr sig fortfarande. Skillnaden är att hela iFokus växt nåt otroligt och de kan omöjligt hålla koll på allt. Själv har jag också haft extremt begränsat med tid senaste tiden, med start av företag och liknande, i samma veva som mina Medarbetare också av olika anledningar fått dåligt med tid. Finns det intresse för att hålla sajten levande och på en "högre nivå" så är ju ett förslag att kontakta sajtvärden och erbjuda sig att hjälpa till att jobba för det. Intresset har varit minimalt de senaste åren och jag har ingen som helst möjlighet att dra hela lasset själv.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

thea_thea
1/5/16, 1:28 PM
#10

Ett hett tips, Buke😎 Men antar att du redan är medlem där😛

annia1
1/5/16, 2:48 PM
#11

#7 det är möjligt att du tänker på nåt annat. Om man går tillbaka flera år så var det så att sajter som hade låg aktivitet (skrevs för lite på sajten) lyftes bort från listorna. Och ev att de då skrevs ut på sajten att den lyftes ut, men inte nödvändigtvis att det blev nåt värdbyte. Dom har slutat lyfta ut sajter pga aktivitet.

Idag är det så att om en värd är frånvarande, alltså inte varit inloggad under en längre tid, så skrivs det inlägg på den aktuella sajten att den saknar aktiv värd och man kan höra av sig till iFokus om man vill ta över sajten. Men det betyder inte  att det blir nån ny värd för inte säkert att nån vill ta över. 

Visst händer det även idag att sajter lyfts ut, men det är då att värden har sagt upp sitt avtal och på värdplatsen sätts då "sajtvärd saknas".  Och då brukar det också skrivas en tråd på sajten. När detta händer så är det så på många sajter att värden under en tid innan haft en tråd på sajten om att den söker ny värd, men ingen har velat ta över.

När det gäller Medarbetare så är det inget som iFokus lägger sig i för Medarbetare är värdens ansvar.

.

Tiktak697
1/5/16, 10:43 PM
#12

Hoppasan är du värd jag har inte ens märkt av bytet  trodde vi hade samma gammla värd 10 nä gillar ej det det där för man vart lite besviken hur iFokus blivit lite gran som buke en industri. 11 jaha ja men jag upplevde det som jag gjorde och av det jag erfarat jag har vart medarbetarenpåmx antal sajter Sedan upplever jag att de var mycket mer aktivitet förut dock minskade den kraftigt vid tex högtider de var mer passion och angargemang förut . Nu är de en jämn aktivitet inte så mycke men inte Så lite . Förr kunde en tråd vs aktiv i flera månader och diskuteras nu har vi bara små skit ungar som startar troll trådar och ingen tar ställning toll detta förut skulle flera medlemmar och Sajtvärd genast tagit detta o styr

Mvh Tiktak

Alex
1/5/16, 11:52 PM
#13

#12 Tänk på ditt språk, tack. Skitungar är det nog inga som uppskattar att bli kallade. Jag har varit Sajtvärd här sen 2011/2012 nån gång, har letat nya Medarbetare sen dess i flera omgångar, vid vissa tillfällen lagt till såna som anmält intresse men tagit bort igen efter att de aldrig var aktiva. Har även lagt till artikelskrivare, som aldrig publicerade några artiklar. Finns det intresse för att driva sajten eller hjälpa till som Medarbetare är man varmt välkommen att meddela mig, utan intresse är det svårt. Startas det trolltrådar eller skrivs otrevliga kommentarer som inte det automatiska modereringsystemet kan hantera är det lämpligt att skicka ett PM till mig med en länk till tråden. Jag kan omöjligt ha stenkoll på allt, det har jag aldrig haft, oavsett hur mycket tid jag haft för sajten.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
skruttelutt
1/6/16, 12:58 AM
#14

Språket i denna tråden är inte mycket emot vad jag i övrigt har sett för otrevligheter i forumet. 

Jag förstår att en Sajtvärd inte kan hinna med allt, men jag tycker inte sajtvärden syns tillräckligt på långa vägar. Så mycket verkar det inte uppdateras här och hinner man inte läsa igenom det emellanåt, så kanske man inte har tid för att driva sajten. 

Hade ett eventuellt intresse för att på något sätt bidra/hjälpa till med att få fart här igen, men det verkar finnas väldigt lite engagemang här, det är ju trots allt sajtvärden och medarbetarna som måste dra runt sajten om den ska kunna fungera. Jag gick ur ridsport 2012 när det började dala, nu går jag tyvärr ur igen.

Alex
1/6/16, 9:27 AM
#15

#14 Jag har inte tid för att driva sajten, men jag kan ju inte göra så mycket när ingen annan har intresse heller. Eller jo, jag kan välja att avgå och låta sajten stå helt utan Sajtvärd.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tiktak697
1/6/16, 9:55 AM
#16

Jag tror faktaikt jag har ett vagt mine av bytet när du säger det. Men jösses snälla visst har du rätt men de finns rejäl sanning bakom detta tänk på ditt språk om du var lika noga med sådant inslla andra trådar och tillrätta vissa x antal bråkiga medlemmar som vart just de jag nämt ovan eller troll . Jag har varigt med sedan 2008 om inte ännu längre in men håller med skruttelutt och zadeira

Mvh Tiktak

[exotic]
1/6/16, 11:48 AM
#17

Håller med ts. Synd att det inte rensas i trådar där det behövs istället.
Tonen är så mkt värre i andra trådar. Vet många som hoppat av för att dom inte orkar med längre.

Alex
1/7/16, 11:53 AM
#18

#16 Som sagt beror det på tidsbrist. Finns det intresse från någon att ta över och göra det jag inte hinner med så har jag inga problem med att lämna bort sajten.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: