Annons:
Etikettridning
Läst 734 ggr
zemlathebunny
2015-11-30 06:38

Mindre stressad!

Hej! Min sköthäst är väldigt stressad av sig ibland. När man rider i skogen typ och man har typ långa tyglar så kan hon bara tvär öka farten. Då när hon gör de brukar jag råka tvär rycka ibland men det är mitt fel som jag måste träna på så ni behöver inte ta upp det. Men typ i skogen på skogsstigar brukar hon gå väldigt snabbt och stressat och då snubblar hon hela tiden på stenar och rötter. Finns det något man kan göra för att få henne lugnare?

Annons:
Therese
2015-11-30 07:23
#1

Hur känner du dig när du rider? R du lugn och harmonisk eller blir du stressad över att du vet att hon kommer vara stressad?

zemlathebunny
2015-11-30 08:10
#2

Ja det börjar väl med att hon tvär ökar farten och då har jag en aning långa tyglar så då råkar jag rycka lite. ( inte mycket) men jag tror hon är lite känslig för sånt. Och då kastar hon upp huvudet och efter de blir jag stressad eftersom hon blir stressad.

Tiktak697
2015-11-30 08:46
#3

Om du pratar om samma höst som intodogsre tråd så är travhästarna lärda ju mer man drar ju snabbare skall man springa så att när du tar tänker hon bara som hon är lärd. Tänk på att bara lugn själv och tydlig sen kanske hon tycker det är väldigt kul stt komma ut . Däremot om hon är skadad kanske hon blir stressad och snubbling för stt hon faktaint får ont av att lyfta på tassar missberäknar av smärta och snubblar

Mvh Tiktak

Therese
2015-11-30 08:53
#4

Jag tänker att hon säkerligen känner av ditt kroppsspråk, är du stressad så blir hon stressad.

Upp till toppen
Annons: