Annons:
Etikettridning
Läst 1873 ggr
Frieser
9/3/15, 4:54 PM

Adoptera en frieser

Jag har ställts inför en fråga som jag inte känner till. Funderar på att köpa en frieserhäst och hittade bl.a. annonser där man "adopterar" en häst. Det enda man betalar är transporten av hästen till t.ex.  Sverige. Har någon erfarenhet av detta?

Är det bara bluff eller? Känns lite ovanligt måste jag säga…

Annons:
JoannaLi
9/3/15, 4:55 PM
#1

Det känns som en bluff ja! Varför skulle någon ge bort en frisk häst, av en ganska ovanlig och relativt dyr ras?

Frieser
9/3/15, 5:00 PM
#2

Annonserna finns på Hästfynd och det är flera stycken.

RebeccaG
9/3/15, 5:02 PM
#3

Annonser såsom dennaANNONSEN är kända fake-annonser. Slår man på e-mailen får man upp flera utländska resultat. 
Om du vill köpa en frieser, köp en inom Sveriges gränaser och åk till stallet och se hästen innan du köper den. Det har varit flera varningar när valpar ska skickas över landsgränsen med "bara transporten" som kostnad, sedan har det inte dykt upp någon valp - surprise. 

Inte förvånad över att samma skit pågår med hästannonser. 

T.ex. är en av bilderna i annonsen jag länkade tagen från Pinterest

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

kampfrieser
9/3/15, 5:55 PM
#4

Det finns flertalet falska annonser på skolade frieserhästar till chockerande billigt pris. Är den gratis så finns den med all sannolikhet inte. Ska du importera frieser, se till att köpa av ett välkänt stuteri som kan redogöra stam och premie. Bäst är såklart att köpa ifrån Sverige, det finns flera bra ställen du kan köpa ifrån och SFHF (Svenska FrieserhästFöreningen som är den officiella dotterföreningen till frieserns moderstambok) kan hjälpa dig att hitta den perfekta svarta pärlan till dig. Styrelsemedlemmarna är mycket kunniga!

Tiktak697
9/3/15, 10:50 PM
#5

Med all säkerhet är detta tyvärr en bluff.

Mvh Tiktak

Cezanne
9/4/15, 11:08 AM
#6

En enkel regel är, om något är för bra för att vara sant så är det inte sant.

Annons:
Upp till toppen
Annons: