Annons:
Etikettridning
Läst 1923 ggr
zemlathebunny
7/30/15, 10:11 PM

Orolig för mens på Ridläger

Hej fick min första mens för snart en månad sen och är jätteorolig att den ska komma på ridlägret om några dagar. Vad ska jag göra?

Annons:
VildaVittra
7/30/15, 10:17 PM
#1

Mens är naturligt och är inte ett hinder för att hålla på med aktiviteter. Tycker du att en binda är i vägen när du rider, så kan du köpa tamponger, ta då den minsta storleken. 
Jag var tävlingssimmare när jag fick min första mens och det gick hur bra som helst med just tamponger.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zemlathebunny
7/31/15, 6:59 PM
#2

Skriv gärna mer svar

iMois04
7/31/15, 7:31 PM
#3

Räckte inte det svaret?

Som sagt, köp tamponger om du inte redan har några i den minsta storleken.

kampfrieser
7/31/15, 7:53 PM
#4

För det första är det ganska ovanligt att ha regelbunden mens i början så risken att du skulle få mens igen exakt en månad efter är ganska liten, men ovanstående skrivit - ha med dig skydd bara.

Det är ju egentligen inget konstigt men de flesta tycker ju tyvärr att det är pinsamt ändå och vill helst inte att någon ska veta. Nästan alla känner precis likadant, men jag förstår att du kanske inte vill att någon ska veta och det behöver de inte heller. Är du orolig, smyg ner skydd i byxfickan/byxlinningen innan du går på toa bara så slipper du ha med dig en hel väska in.

zemlathebunny
7/31/15, 7:55 PM
#5

Tack så mycket för svar :)

Upp till toppen
Annons: