Annons:
Etikettridning
Läst 1910 ggr
[kaninkul]
2015-01-24 20:00

Jag har tröttnat

Hej!

Nu tänkte jag skriva av mig lite och kanske se om någon har några tips till mig. =)

Jag rider på ridskola, vilket jag gjort i ca 6 år nu. Första åren var super och jag lärde mig otroligt mycket. Men nu på senaste tiden har allting blivit "slappt" och ganska tråkigt. Jag får ALLTID rida samma häst (man brukar få byta var 3dje vecka) men jag tilldelas alltid samma häst. Hästen är ingen favorit direkt utan jag tycker bara att han är tråkig att rida på. Jag tycker knappast att jag lär mig något mer, för att vi nästan alltid gör samma saker på ridlektionerna.

Jag har pratat med ridlärarna men det händer liksom inget. Jag vill inte tröttna på att rida, men det är det jag håller på att göra nu. Ridning har alltid varit mitt allt och jag skulle tycka att det var synd om jag slutade.

Nu på senaste tiden har stallet också flyttat och jag kan inte ta mig dit själv. Numera är jag bara där 2-3 gånger i veckan om man jämför innan då jag var där 4-6 dagar i veckan.

Har någon något tips för att tycka att det är kul och inspirerande igen?🙂

Annons:
Lucky12
2015-01-24 20:11
#1

Skaffa dig en medryttar häst, jag tror att du har den efarenhet efter alla dessa år som ryttare på ridskola! Det finns många människor som behöver hjälp med sina hästar.

[kaninkul]
2015-01-24 20:12
#2

#1 Jag har försökt med medryttarhästar men ingen i vårt "område" verkar särskilt intresserad :(

Lucky12
2015-01-24 20:18
#3

En skötahäst då på ridskolan? ☺️

[kaninkul]
2015-01-24 20:26
#4

#3 Det gör jag också 😂. Men det är inte alls samma sak som på vissa andra ridskolor. Man sköter inte alls på samma sätt då ens häst ofta går lektion och blir ompysslad av andra när man är där. Så jag skulle väl säga att hästen ofta är "upptagen" när man väl är där. Jag fixar ju med den när jag rider den men eftersom att jag alltid rider samma häst så blir det inte samma sak…

PogoPedagog
2015-01-24 21:18
#5

Finns det inte möjlighet för dig att ta privatlektioner på ridskolehäst då? Då kan du ju välja häst själv. Är det för dyrt kan du kanske sluta rida vanliga lektioner och rida privarlektion varannan vecka t.ex

Shivah
2015-01-24 21:35
#6

Du skulle kunna byta ridskola eller åtminstone pröva på en annan. Jag var också trött på min gamla ridskola, så jag bytte och jag lärde mig direkt en massa nya saker och fick rida nya hästar.

Annons:
MsSofieG
2015-01-24 23:38
#7

Prova rida privatlektioner. Det brukar vara en helt annan grej jämfört att rida i full grupp :)

natass
2015-01-25 18:50
#8

Köpa häst är ju också en grej, dock är de såklart väldigt dyrt och tidskrävande. :)

Gronstedt
2015-01-26 09:57
#9

Jag tycker det är en enorm fördel att rida samma häst länge, så man kan utvecklar tillsammans.

Quirinia
2015-02-01 09:58
#10

På min ridskola (rider inte där längre) fanns det flera ridlärare. Vet inte om ni har det så men om ni har det kan du ju eventuellt byta grupp?

Prata med ridläraren ordentligt, säg till att du inte vill ha den hästen mer.  Annars som tidigare sagt, byt ridskola.

Upp till toppen
Annons: