Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2700 ggr
[Apelsinpajen]
2014-10-15 15:37

Göra egen pälsglans/balsamspray.

Någon som vet om/hur man kan göra egen pälsglans/balsamspray till häst? Läste någonstans att 1del vanligt "människobalsam" och 9delar vatten i en sprayflaska skulle funka men känns som att det borde ge klåda… Visst skulle jag kunna åka och köpa en flaska riktigt medel men bor långt bort från stan och vill inte riktigt lägga 100-200kr på en flaska som kommer vara slut om en vecka. Hästen detta ska användas på har väldigt mycket (Tinker) och knutigt hovskägg efter att bara gått i hagen utan borstning under flera år. Hans man o svans var som rastaflätor, dock har vi fått ordning på de nu och det är bara hovskägget kvar som ska bli fint. Detta är första hästen jag sköter som har hovskägg så tar gärna emot tips om hur man bäst gör rent det, speciellt nu när det är så hemskt lerigt i hagarna. Tack på förhand och jag ber om ursäkt för rörigt inlägg.

Annons:
eeriksson65
2014-10-16 19:46
#1

Jag kan bara ett litet tips som hjälper mot en smutsig häst är att ta citron och ta det när man tvättar :)

❤️

[Apelsinpajen]
2014-10-19 18:25
#2

#Ja citron ska ju vara något blekande! Ska prövas nästa gång jag tvättar honom. :D

Upp till toppen
Annons: