Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 811 ggr
[Carolinan]
2014-09-30 23:25

Vård före & efter ridning

Hej! 🙂

Hur noga är ni med för- och eftervård efter era ridpass? Vad brukar ni göra? Riktar mest in mig på de lite kallare årstiderna. Vad gör ni för att förhindra att era hästar blir stela/sjuka?

Dela gärna med er! 🙂

Annons:
Gronstedt
2014-10-01 08:44
#1

Skrittar fram och av ordentligt, täckar hästen snabbt när den är varm och det är kallt (rider i ett stall där alla hästar har täcke).

Om jag hade en häst som gick utan täcke skulle jag vara noga med att hålla den i rörelse tills den var torr och sval.

smellcaramell
2014-10-01 20:05
#2

rider otäckad oklippt häst som går på lösdrift och då är det fort ut och rida, inte så lång tid i stallet o stå still alltså, och sedan snabbt ut i hagen efter där hästen alltid rullar sig (ofta i hö resterna) för att bli torr och varm, kallbloden jag rider är född ute( en mitt i vintern) och är van vid detta och sätter den vinterpäls som behövs :)

Tusen
2014-10-01 20:45
#3

Har oklippta, otäckade ponnyer på lösdrift. De rör sig hela tiden och behöver knappast någon framskrittning. Efter träning ut i lösdriften igen. Är de helt blöta av svett och det blåser mycket får de gå med fleecetäcke tills de är torra.

Upp till toppen
Annons: