Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1104 ggr
Stiiiiiina
2014-09-15 15:48

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Skulle verkligen behöva er hjälp nu.. 
Vill åka in och röntga min häst då jag är väldigt nojig som person och tror hon kommer dö för minsta lilla. Vill kolla igenom att hon är frisk och hel även på nivåer man inte märker själv. 

Min fråga är: Vad (ungefär) kostar det? Kan tänka mig att det finns många på detta forum som röntgat sina hästar.. Ska in till kliniken i morgon av annan orsak, men tänkte kolla med er först kära vänner då jag fått mycket hjälp förr :)

Annons:
LinaN
2014-09-16 10:57
#1

Det beror på kliniken, och det beror på om din försäkring täcker röntgen och den typ av bilder som du vill ta. Att åka in och röntga en hästs ben utan mistankar om hälta tror inte jag föräkringsbolaget täcker tex.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

viktoria91
2014-09-17 08:55
#2

Försäkringsbolag täcker inte om man "bara vill kolla igenom". Skulle det däremot upptäckas något vid en genomkoll så kan försäkringsbolaget täcka. Vad det kostar är skillnad från klinik till klinik och hur mycket du vill göra. UL av gaffelbandet kostar ca 2500 kr för mig när jag tar ut veterinär till stallet, är en gammal gaffelbandsskada som kollas med jämna mellanrum.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: