Annons:
Etiketttidningsurklipp
Läst 2655 ggr
ZipZ
7/17/11, 11:20 AM

Läst från H&R!

Jag läste en insändare från Häst&ryttare : "Skapa en hoppklass för äldre ryttare".

Mannen som har skrivit insändaren tycker att man ska öppna en hoppklass för 50+are. Då folk på äldre dar har svårt att komma upp i 90 cm pga olika rädslor och dylikt.

Det finns ju paynjump och klubbhoppningar, men det mannen i insändaren tänker på är att få komma ut bland de andra tävlingarna och hoppa småklasser! Visst hade det vatt bra att öppna en mindre klass, men som inte bara ska vara öppen för äldre. Utan för alla som inte har möjligheten att hoppa högre!!!

Jag är själv 23 år och är hopprädd, jag vet för min egen skull att jag aldrig kommer att komma upp i 90 cm med min nuvarande häst. Och springa runt på paynjumper runtom är ju inte heller kul.

Min fråga är vad tycker ni om att öppna en ny hoppklass för äldre/rädda osv??

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Annons:
Lorita
7/17/11, 11:54 AM
#1

jag håller med det sista vi behöver är fler uppdelingar i "grupper"

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




ZipZ
7/17/11, 9:36 PM
#2

Ja hellre uppdelningar i grupper och lägre höjder!

Varför skulle inte vi kunna tävla lokalt 50-60 cm som inte vågar hoppa i över 90?! :D

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Lorita
7/17/11, 9:56 PM
#3

Jag tror inte det finns underlag med bara 50+ are utan låt alla som vill tävla/hoppa lågt göra det i en klass så kanske det kan bli tävlingar av.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CaptainBunchie
7/17/11, 10:23 PM
#4

Tycker det är dåligt att man måste hoppa så högt på tävlingar :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

ZipZ
7/18/11, 12:15 PM
#5

#3 Nej det tror inte jag heller att det finns.

Men det finns många som vill hoppa lägre så att öppna upp hade vatt underbart för oss alla!

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

jn84
7/18/11, 1:43 PM
#6

Men visst får man ordna lokal tävling på lägre än 90? Har för mig att det är en ny regel. Sen är det väl synd att ingen gör det… Tror man skulle få många anmälningar!

Det är väl bättre att ordna lokala tävlingar på lägre höjder än att folk ordnar det utanför TR. Allt blir ju säkrare om man måste följa TR:s regler.

Annons:
ZipZ
7/18/11, 1:54 PM
#7

#6 inte en aning om man får det. Visst skulle det bli många anmälningar! tom jag kommer anmäla mig i en 50 klass isåfall ;)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Upp till toppen
Annons: