Annons:
Etiketterboktipsfilmtips
Läst 3585 ggr
Linda
12/27/05, 12:55 AM

Film hästar

Har sett säkert sagan om ringen en miljon gånger alla delarna nu i jul eftersom min son älskar dem.

-Vad som slog mig är vad mkt hästar som faktist är med och oändligt vackra.

Några som har någon bra film att rekomendera nu över julledigheten?

mvh Linda

Annons:
emsems
12/27/05, 1:00 AM
#1

hidalgo som är en självklar film för alla hästälskare

alla guy ritchie filmer (snatch, meanmashine, lock stock and two smoking barrels)

edtv (gick på tv igår men..)

10 things i hate about you

en riddares historia

Linda
12/27/05, 1:03 AM
#2

#1 jag blev så besviken när jag fick veta att hela Hidalago eller vad den nu heter är påhittat..

Rökkvadis
12/27/05, 9:09 AM
#3

Mannen som kunde prata med hästar! ohhh den är så bra o mycket hästar är det med oxå! många har nog sett den men den kan man se fler gånger…..

gejsa
12/27/05, 7:18 PM
#4

#3 Ja, den var verkligen bra. Har boken och sett på bio och även nu på Tv:n.

Faxlin
1/1/06, 11:37 PM
#5

Hmm, bara för att jag har huset fullt med barn och älskar att titta på barnfilmer med dem. Måste därför slå ett extra slag för den tecknade filmen SPIRIT. Så underbart rolig film, jätte mysig film.

Hmm, vet ju fler otecknade filmer med hästar också. Men just nu står det helt still i huvudet.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
1/1/06, 11:53 PM
#6

Seabiscuit är väl en film om hästar också, om jag inte minns helt fel? Har inte sett den dock…

Annons:
eleonor
1/2/06, 12:29 AM
#7

Jag rekommenderar Sleepy Hollow, FIN häst med, tror att det är en frieser. Sen för oss som gillar Johnny Depp så är ju inte filmen en nackdel…Räcka ut tungan

Sen har jag varit iväg med kompisarna på Narnia. Inte så mkt hästar men några sevärda! ch filmen var kalas!

[slo]
1/2/06, 12:49 AM
#8

Oj, en Johnny Depp-rulle jag missat! Narnia ska tydligen vara väldigt bra, säger dom som sett den… :)

Faxlin
1/2/06, 2:30 PM
#9

Nu har vi ju glämt några klassiker:

Black Beauty och Svarta Hingsten.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

eleonor
1/2/06, 4:02 PM
#10

Kom på en till National Velvet (eller Velvet National). En riktig hästfilm om en tjej och en häst.

Faxlin
1/2/06, 8:07 PM
#11

Sherdil är en familjefilm om en häst och en tjej som heter Sanna. Barnen döpte våran minsting efter den tjejen.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

eleonor
1/3/06, 1:50 PM
#12

Filmer man inte vill se om man gillar hästar är Braveheart (otäck stridsscen) och så alla västernfilmer där det gör ont att se hur det rycks i hästarnas munnar och dunsas i sadlarna. En film man kan se är Gudfadern, hästhuvudet i sängen är helt fejkat!

eleonor
1/3/06, 1:52 PM
#13

Å jag kom på en så bra film, inga hästar dock. Har ni inte sett The life of David Gale så gör det!

Annons:
Linda
1/3/06, 2:01 PM
#14

Måste ju se Sherdil den har jag faktist missat..

Faxlin
1/3/06, 2:29 PM
#15

#14, ja se den. Otroligt bra familjefilm faktiskt. Man får till och med se tjejen flyga av. Så att alla ungdommar inte tror att det är rosenrött att ha häst. Hmm, kan väl dock vara lite snevisande när det är okej att stjäla en häst.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HH
1/3/06, 3:18 PM
#16

Har sett sleepy Hollow (det finns inte en johnny depp-film som går förbi mig… Flört), och den är bra! Men om man säger hästfilmer så är mannen som kunde tala med hästar och framförallt seabiscuit de bästa!!

Linda
1/3/06, 3:19 PM
#17

Visst får man rysningar av filmer med vackra hästar i..

Faxlin
1/3/06, 3:24 PM
#18

Japp, och sedan att sitta och glömma bort handlingen på grund av hästarna händer det också.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

davidia
1/3/06, 6:02 PM
#19

men hästen som är med i MIO MIN MIo är rätt läcker också!!!

mvh anna

Älskar_hästar
1/4/06, 1:27 AM
#20

Filmen "Shedill" (Vet inte riktigt om det stavas så) är jättebra :D Hästen är så fin och filmen är så sorlig, spännande och har ett lyckligt lyckligt lyckligt slut :D

Annons:
Faxlin
1/4/06, 1:31 AM
#21

#20 är det inte samma fil som vi pratar om i #11,#14 och #15?

Eller finns det en till med snarlikt namn?

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Älskar_hästar
1/4/06, 1:31 AM
#22

#21 Oj, haha! Jag är verkligen slarvig :P Fölåt :P

Faxlin
1/4/06, 1:33 AM
#23

SkrattandeIngen fara. Blev orolig att jag missat någon bra film bara.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JoJos
1/4/06, 7:45 AM
#24

Jag har en super bra film som min svär mor spelade in till mig för ca ett år sen! det är hästar,lite romans och en tragisk familje olycka..

Filmen heter : The Long Shot ( rekomenderar den stark.)

vet dock inte hur man får tag i den om den finns att köpa,då den spelades in från hallmark!

En annan film som oxå är Riktigt bra är Flash likaså där = små puttrig film det med

Linda
1/4/06, 11:05 AM
#25

Hallmark brukar ha ibland lite sådanna filmer ,men en film starkt att rek är Liz.Taylors film från-60 talet tror jag om inte ännu äldre :Över alla hinder!

Måste ses!

...P...
1/4/06, 11:11 AM
#26

finns en helt ok film om galopphästar som heter Simpatico tror jag!

JoJos
1/4/06, 12:29 PM
#27

ja visste att jag glömde någon men den är juh så bra :över alla hinder =) en gammal goding =)

Annons:
emsems
3/16/06, 7:24 PM
#28

såg en film en dag över jul om en skimmel som en tjej tävlade i hoppning och dden var tydligen mycket värdefull så någon försökte råna henne på honom… men va hette den.. det var en gammal film..

lisette
3/16/06, 10:02 PM
#29

men linda är den verkligen påhittad?

ni har ju ALLA glömt

svarta hingsten och black beauty. jag bööölar varenda gång.

jen
3/16/06, 10:09 PM
#30

Fullblod finns det   en film som heter.. ÅRATAL sen jag såg den, men jag tror den var från danielle Steels bok

sen en film som heter Borderline

SarahPeace
3/16/06, 10:16 PM
#31

Varför inte filmen "Zuper Zebran " ? Hahah

Den är inte tecknad om någon undrar ..

Jag har den filmen (Köpte av glassbilen:P) Tycker den är rätt så bra…

.För er som vill ha en skräck film (ej hästar i ) så rekomenderar jag "Resident Evil" .. !

ha det bäst! bye

Emmelie91
12/19/07, 11:34 AM
#32

10# Vet du var man kan hitta velvet national… hittar den inte på någon av de vanliga sidorna

LinaN
12/19/07, 12:33 PM
#33

Filmen ryttare,

en film om en massa kärlek, erotik, tävlingar, intriger, klart en itnressant film….. men längesedqn jag såg den….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: