Annons:
Etikettövrigt
Läst 5750 ggr
AnnieA
11/17/06, 12:24 AM

Bra hästfilm.

Tänkte ge er ett tips på en bra hästfilm; The Long Shot. (2004)

 Man gråter varje gång!;)

 Handling:

Annie Garett blir lämnad på ett motell av sin man, ensam med sin dotter och häst. De ända han lämnar kvar är hästtransporten. Hon letar allt förgäves efter någonstans att ta vägen. Till slut för hon jobb i ett stall, antar att det är ett dressyrstall. Där hon gör stor framgång med sin häst.

Hennes häst, som heter Tolo har hon ärvt efter ennes syster, efter hennes död. Dog i en billycka som hennes mamma klandrar henne för, så dom har inte så bra kontakt.

Annie och Tolo stället upp i många dressyrtävlignar, med många vinster, tills något händer….

.. Tolo blir blind.

Annons:
Eve
11/17/06, 12:27 AM
#1

Tack för tipset :) Ska ses, jag lovar

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

AnnieA
11/17/06, 12:33 AM
#2

den har gått på Tv Hallmark innan, vet inte om den gör de nu också.

Eve
11/17/06, 12:34 AM
#3

Tror att min mormor har den kanalen nere i Halmstad.. :P Men jag har inte den själv

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

NinaToy
11/17/06, 1:05 AM
#4

#3# Bor din mormor i Halmstad? Om du ska ner där i Juni så kan du väll säga till? :P

PimTheGreat
11/18/06, 3:13 PM
#5

jag såg en rolig och bra "hästfilm" idag, men e en barn film. SUPERSEBRAN heter den. jättegullig och rolig. sevärd famijefilm. handlar om sebran och galoppörer och andra djur.

Talismana
11/18/06, 4:18 PM
#6

De flesta har säkert redan sett den här filmen, men de är bland de bästa jag har sett! :D

Seabiscuit är en fantastisk och storslagen berättelse, baserad på en sann historia, om hopp, mod och att förverkliga sina drömmar.
Tre män - Jonny "Red" Pollard (TOBEY MAGURIE), en ung man som förlorat hopp och framtidstro, Charles Howard (JEFF BRIDGES), en miljonär som förlorat allt och Tom Smith (CHRIS COOPER) en cowboy vars värld håller på att försvinna. De fann både varandra och hoppet - på kapplöpningbanan.

Mvh Erica

Annons:
PimTheGreat
11/18/06, 6:58 PM
#7

Har kollat med de som hyr ut filmer och de har ju inga äldre filmer. Vart får man tag i de?

Courage.C
11/18/06, 10:39 PM
#8

En klassiker som håller i sig är ju Black Beuty. Vet inte hur det stavs fick hjänsläpp. Gråter verje gång jag ser den.

SarahPeace
11/19/06, 9:55 AM
#9

åhh jag vill ha Black Beuty , (har aldrig sätt den) ..  Jag har hört att det ska finnas flera varsioner av black beuty, vem är bäst isåfaal? hur är denna film ? http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=181360&LogSectionId=-2

SarahPeace
11/19/06, 10:00 AM
#10

0#  är det den här filmen ? http://www.amazon.ca/exec/obidos/ASIN/B00080Z692

var finns det att köpa ?  : O  *vill ha*   (fattar inget om den dära sidan dådå)

PimTheGreat
11/19/06, 12:49 PM
#11

#10 där är ju den filmen jag med vill se men inte kan hitta. Jag ska luska med min sambos bror som äger en videobutik (uthyrning) om han vet hur man får tag på dessa filmer. Kul att köpa gamla hästfilmer att han hemma och ta fram när man är sugen att titta på de.

Ger fler råd. Nu vet jag Black Beauty och The Long Shot. Fler???

Qabang
11/19/06, 1:07 PM
#12

#9 Jag har både sett en gammal version och en ny version av Black Beauty, men jag måste nog säga att den gamla var bättre.. Även om kvalitén kanske inte är detsamma så är det någonting speciellt med den.. Du kan ju gå till video affären och höra med dem vilken som är populärast bland uthyrningen?

Qabang
11/19/06, 1:21 PM
#13

Är det ingen som sett "Ready to run"?
Handlar om en ung tjej vars drömmar är att bli en Jockey.

Kom ut år 2000, speltid 90 minuter.
Det är dessutom en Disney film om jag inte minns fel.

http://www.youtube.com/watch?v=mYcQrAfkWGY
På filmen visar dem bara om killen i filmen, men det
är inte honom det handlar om, utan tjejen :)

Annons:
Jill_Niss
11/19/06, 2:15 PM
#14

Stuntryttarinnan var en film som jag såg när jag var yngre… men jag minns inte vad den hanlade om, minns bara att den var bra :)

__iE
11/19/06, 2:18 PM
#15

#13, den filmen vill jag se! den ser ut o va rolig ^^ va den de ? ;P

Qabang
11/19/06, 2:24 PM
#16

#15 Ja den var helt okej, nu var det ju rätt länge sen jag såg den. Men jag kommer ihåg att jag gillade den skarpt, men då var jag iförsig 13-14 år :) Men den var både rolig, spännande och dramatisk, en riktig bra film för den hästintresserade!

__iE
11/19/06, 2:25 PM
#17

okejokej.. :D den verkar iaf bra! :)
tror du den finns att hyra ?

Qabang
11/19/06, 2:30 PM
#18

#17 Jag såg den på tv1000, som sagt för ganska länge sen. Har därför ingen aning om den finns att hyra, men du kan ju alltid fråga dem i video affären, dem borde ju veta vart man annars kan få tag på den? :)

Talismana
8/6/07, 3:30 PM
#19

Hej Hej!
Den här tror jag nog kan vara bra :) http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1

Mvh Erica

Keligast
8/6/07, 4:26 PM
#20

Älskar filmen Seabiscuit :)
Måste ses! http://www.youtube.com/watch?v=CVsLMCD-lpE

Annons:
thilda-
8/6/07, 4:33 PM
#21

Sherdill Tigerhjärtat (?) finns väl en häst film som heter så.. har för mig att jag såg en sån film då jag gick på lågstadiet :) :P

Magster
8/6/07, 4:39 PM
#22

Sherdill - Svensk film, inte den bästa kanske. Det handlar om en tjej som vill ha sig en egen häst och en dag hittar en militäranläggning med hästar som ska slaktas. Hon blir kär i en och kidnappar den… Hur hon gör sedan och vad som händer får ni se i filmen…..

Black Beauty är en otroligt bra film, ska absolut inte ses dubbad på svenska bara.

Vill se en massa hästfilmer. Mannen som kunde tala med hästar är ju otroligt bra också. Då ska han reahbeliter en häst som varit med om en förfärlig olycka.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

thilda-
8/6/07, 6:51 PM
#23

då jag va liten så tyckte jag att den va bra haha ^^,

pippa__
8/6/07, 6:52 PM
#24

Nån som har ett bra förslag på en bra torrentsida?? Hittar inte filmen på nån av dom jag har…

Anna
8/6/07, 7:39 PM
#25

#24 Syftar du på The Long Shot? Jag hittar inte heller att ladda ner.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

pippa__
8/6/07, 7:41 PM
#26

#25 Mmm the long shot

[slo]
8/6/07, 7:53 PM
#27

På gränsen till olagligheter nu flickor ;)

Hidalgo har ju inte blivit nämnd, Viggo Mortensen leker cowboy nere i Arabländerna :)

Har lånat en film också, som ligger hos mamma iofs… Hästen från havet tror jag den heter. Har inte sett den än, måste hitta en video först :P

Annons:
pippa__
8/6/07, 7:57 PM
#28

#27 Olagligheter? Ne inte jag inte Oskyldig Ser det som ett billigare alternativ..=)

Anna
8/6/07, 8:06 PM
#29

#27 Det är väl inte olagligt att ladda ner filmer? Eftersom en torrent inte innehåller en hel fil, utan små korta filer från massa olika utdelare, så laddar man ju aldrig ner hela filmen på en gång = inte olagligt. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PimTheGreat
8/6/07, 8:33 PM
#30

jag vill oxå se The Long Shot men vill ha svensk text!!!

[slo]
8/6/07, 8:55 PM
#31

#29 Nja, det är ungefär som att jag skulle ta bitar av bilder som du har copyright på och använda själv ;)

lisette
8/7/07, 1:40 AM
#32

ladda ner filmer??? *skrivreglerna vänner*

jag har sett en bra häst film för många år sedan. var en svart häst som bröt benet och de vile ta bort hästen men den fik leva… den sprang sönder sitt gips o hon tävlade med hästen sen…

kan inte för allt i världen komma på vad den heter.

pippa__
8/7/07, 6:15 PM
#33

Nu hade jag velat veta av trådskaparen eller nån som vet VAR man får tag idenna film? Har letat på alla möjliga och omöjliga ställen…Inte ens Ginza eller Cdon har den…Den finns iofs på Amazon, men säger som Pim..vill ha svensk text…MÅSTE se denna film nu, då jag har spenderat kvällen igår..halva natten och idag för att hitta den…hihihi

Anna
8/7/07, 7:13 PM
#34

Såg "Dreamer - inspired by a true story" förut idag. Blev lite besviken. Endel scener var rysligt bra men de flesta kändes lite konstiga, filmen kom aldrig riktigt igång.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: