15 - Om ridsport.ifokus

Avatarerna - möjliga fel

2007-07-08 04:58 #0 av: lisette

Numera har ni som medlemmar på ifokus fått möjligheten att köpa en större avatar. Dessvärre så blir det fel ibland, därför finns här en liten checklista på vad som kan ha gått fel.

1. SMS-responsen "Du har anropat en tjänst som inte finns". Då har du inte skickat "IFOKUS AVATAR" korrekt. Någonstans har du stavat fel.

1.1 Du får "Du har anropat en tjänst som inte finns". Kan du ha fått ett Enter istället för Mellanslag mellan IFOKUS och AVATAR. Om det är något du lagt in själv är det lätt att fixa, men det verkar även som att vissa telefoner gör detta. Då finns det tyvärr ingen lösning ännu så länge.

2. Vi kunde inte hitta vilken användare som ditt mobilnummer är kopplat till. Som det låter så har man inte reggat det mobilnummer man SMS:at till till någon användare på iFokus.

3. Det fungerar inte trots att man får "Tack för din beställning". Om ramen med pilen är borta, men bilden är liten har man inte laddat upp en tillräckligt stor bild. Om ramen är kvar trots att man har loggat ut, har man förmodligen reggat mobilnumret på fler än ett konto.

Det kan ta en längre stund för bilden att ändra storlek. Tänk på att bilden ska vara exakt 64*64 pixlar stor för att visas snyggt.

 

v: lisette

Datum för publicering

  • 2007-07-08
Anmäl
2007-07-16 20:34 #1 av: __iE

puitt

Anmäl
2007-07-24 13:39 #2 av: Denzel

Det är lite barnsligt att man måste köpa en större avatar..

Anmäl
2007-07-24 13:55 #3 av: lisette

varför? du måste inte köpa en större om du inte vill. underhållet av ifokus kostar en hel del.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.